• دوشنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 97121306955
  • خبرنگار : 71451

گزارشی از وضعیت اردوی راهیان نور سیستان و بلوچستان

گزارشی از وضعیت اردوی راهیان نور سیستان و بلوچستان

مسئول اردویی و گردشگری و راهیان نور سپاه سلمان استان استان سیستان و بلوچستان گفت: تعداد هزار و ۱۱۷ بسیجی خواهر و برادر در قالب اردوی راهیان نور بسیج مساجد و محلات به اردوی راهیان نور جنوب و شمال غرب کشورسفر کرده‌اند

به گزارش ایسنا، سرهنگ پاسدار محمد سنچولی، با اشاره به اینکه راهیان نور بزرگترین حرکت فرهنگی است که در راستای خنثی سازی تهدیدات دشمن به ویژه جنگ نرم آن باید سرمایه گذاری کرد توضیح داد: شهدا و رزمندگان اسلام شجاعانه از مال و جان خود گذشتند تا نسل جوان و آینده سازان انقلاب اسلامی در رفاه، آسایش و امنیت باشند.

وی ادامه داد: اعزام اردوهای راهیان نور در راستای بیان حقایق و درک و لمس جوانان و نوجوانان از این دوران است تا بدانند رزمندگان ما با سلاح توکل بر خدا و ایمان در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادند و به پیروزی رسیدند. این اردو با هدف آشنایی آینده سازان انقلاب اسلامی با فرهنگ ایثار و شهادت و تربیت مدیران تراز انقلاب اسلامی انجام شده است، بر همین اساس هر ساله دانش آموزان بسیجی در قالب اردوهای راهیان نور دانش آموزی، به منظور گذراندن دوره عملی درس آمادگی دفاعی جهت بازدید از مناطق عملیاتی هویزه، فکه، شلمچه، اروند رود، مسجد خرمشهر و اعزام می‌شوند.

مسئول اردویی و گردشگری سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: در این راستا تعداد هزار و ۷۹۵ دانش آموز که از این تعداد ۹۶۹ نفر دانش آموز خواهر و ۸۰۰ دانش آموز برادر مقطع دوم متوسطه بوده را از ۲۴ مهر ماه تا ۲۰ بهمن ماه به مناطق عملیاتی جنوب کشور به مدت یک هفته در ۸ دوره به استعداد ۳۸ دستگاه اتوبوس اعزام کرده است.

سنچولی بیان کرد: همچنین تعداد هزار و ۱۱۷ بسیجی خواهر و برادر در قالب اردوی راهیان نور بسیج مساجد و محلات به اردوی راهیان نور جنوب و شمال غرب کشورسفر کرده‌اند که از این تعداد ۵۰۲ نفر به استعداد ۱۱ دستگاه اتوبوس به اردوی راهیان نور جنوب کشور استان خوزستان و تعداد ۶۱۵ نفر به استعداد ۱۳ دستگاه اتوبوس به اردوی راهیان نور شمال غرب کشور استان کرمانشاه اعزام شده اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از ابتدای سال ۹۷ تا کنون تعداد ۲ هزار و ۹۱۲ بسیجی جهت آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت به اردوهای راهیان نور جنوب و شمال غرب کشور اعزام شده اند که تعداد بیش از ۲ هزار بسیجی دیگر نیز تا پایان اسفند ماه به این اردوها اعزام خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha