• شنبه / ۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۱:۴۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400030100814
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

استاندار خبر داد

توزیع اعتبارات بر اساس سند آمایش چهارمحال و بختیاری

توزیع اعتبارات بر اساس سند آمایش چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سند آمایش و سند اشتغال استان تهیه و به تصویب شورای برنامه‌ریزی رسیده است، گفت: از این پس اعتبارات استانی بر اساس سند آمایش و اشتغال استان توزیع خواهد شد.

اقبال عباسی یک خردادماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی بدون در نظر گرفتن مسائل فنی و آمایش سرزمینی نتایج مطلوبی در پی نخواهد داشت، اظهار کرد: اجرای هر طرحی بدون مطالعه باعث هدررفت منابع خواهد شد و همچنین باعث توسعه غیرمتوزان در استان‌ها و کشور می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سند آمایش و سند اشتغال استان تهیه و به تصویب شورای برنامه‌ریزی رسیده است، گفت: در این اسناد مزیت‌های نسبی استان لحاظ شده است، از این پس در توزیع اعتبارات استانی برای پروژه‌های عمرانی این اسناد بالادستی مورد توجه خواهد گرفت.

وی بیان کرد: سند آمایش سرزمین چهارمحال و بختیاری یکی از محوری‌ترین اسناد در برنامه‌ریزی‌های آینده استان است، قطعا اجرای دقیق این سند به توسعه متوازن در استان منجر می‌شود، اما هماهنگی اسناد استانی و منطقه‌ای نیازمند تدابیر خاص است، زیرا ممکن است اولویت‌های هر استان برای مسائل توسعه‌ای متفاوت باشد و نتوانند همگام با یکدیگر حرکت کنند.

عباسی با بیان اینکه بر اساس سند آمایش سرزمین کشور و استان‌ها، باید اجرای پروژه‌های عمرانی بر اساس میزان آب قابل برنامه‌ریزی اعلام شده از سوی وزارت نیرو باشد، گفت: استان‌ها نمی‌توانند بیش‌تر از آب تخصیصی از سوی وزارت نیرو از منابع آبی برداشت کنند، این موضوع می‌تواند در آینده مشکلاتی را ایجاد کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: میزان تخصیص آب به استان‌ها در شورای عالی آب و وزارت نیرو مشخص می‌شود، اما احتمال تغییر میزان تخصیص وجود دارد، ممکن است آب تخصیص یافته به استان در جلسه بعدی شورای آب افزایش داشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: باید در برنامه‌ریزی‌های آینده برای توسعه چهارمحال و بختیاری مزیت‌های مطرح شده در سند آمایش مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

سند آمایش موجب تسهیل توسعه چهارمحال و بختیاری خواهد شد

در ادامه علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سند آمایش استان در اسفندماه سال گذشته به تصویب شورای عالی آمایش سرزمین کشور رسید، اظهار کرد: افق اجرای سند آمایش کشور تا سال ۱۴۲۵ تعیین شده است، اما در استان‌های کوچک افق سند آمایش استانی تا ۱۴۱۰ تعیین شد.

وی افزود: امید است با پیاده‌سازی سند آمایش چهارمحال و بختیاری شاهد تسهیل شدن فرآیند توسعه در استان باشیم و در شرایط بهتری مباحث توسعه‌ای را پیگیری کنیم.

شهریارپور با بیان اینکه فرآیند مطالعات تدوین سند آمایش چهارمحال و بختیاری در سه مرحله انجام شد، گفت: در سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ دور اول مطالعات انجام شد، در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ مجددا مطالعات در این حوزه صورت گرفت، اما در نهایت مطالعات صورت گرفته در سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ منجر به تدوین سند و تصویب آن شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری افزود: تدوین مطالعات سند آمایش استان در هشت فصل، ۱۴ جلد گزارش و ۶۰۰۰ صفحه انجام شد، کارایی و بازدهی اقتصادی، گسترش عدالت اجتماعی، بهبود و حفاظت از محیط‌زیست و ارتقای سطح امنیت استان از اهداف بنیادین سند توسعه استان است.

وی در پایان گفت: طبق مصوبه شورای عالی آمایش سرزمین باید در برنامه‌ریزی‌ها و اجرای طرح‌ها، شورای عالی آب میزان آب قابل برنامه‌ریزی را به استان‌ها اعلام کند، این مسئله مورد گلایه استان‌ها است، بنابراین باید از ظرفیت منابع آبی بهره کافی را ببریم.

گفتی است، در پایان جلسه ۱۱ طرح زیربنایی و زیرساختی در حوزه‌های مختلف به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسید که مهم‌ترین این طرح‌ها احداث یک طرح دامپروری ۵۰۰۰ راسی در سیرک هفشجان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha