• سه‌شنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403031510001
  • خبرنگار : 71589

استفاده چین از ربات‌های انسان‌نما در خط تولید خودروها

استفاده چین از ربات‌های انسان‌نما در خط تولید خودروها

یک شرکت خودروسازی چینی قصد دارد از این پس از ربات‌های انسان‌نما برای آزمایش کمربند ایمنی خودروها، آزمایش قفل درب، بررسی کیفیت بدنه خودرو و دیگر آزمایش‌ها استفاده کند.

به گزارش ایسنا، خودروساز دولتی چینی به نام دانگ‌فنگ موتور(Dongfeng Motor) با یک شرکت رباتیک به نام یوبی‌تک(UBTech) همکاری می‌کند تا ربات انسان‌نمای این شرکت را در فرآیند تولید خود به کار بگیرد.

نسخه صنعتی ربات انسان‌نمای واکر اس(Walker S) از شرکت یوبی‌تک در خط تولید شرکت دانگ‌فنگ برای انجام وظایف مختلف استفاده خواهد شد که بر اساس گزارش‌ها شامل انجام بازرسی کمربند ایمنی، تست قفل درب، بررسی کیفیت بدنه و غیره خواهد بود.

این ربات انسان‌نما با ماشین‌آلات خودکار سنتی ادغام خواهد شد تا سناریوهای پیچیده را در روند تولید خودروها مدیریت کند.

ربات «واکر اس» ۱۷۰ سانتی‌متر قد دارد و دارای الگوریتم‌های پیشرفته کنترل ادغام است.

یوبی‌تک ادعا می‌کند که «واکر اس» می‌تواند با سیستم کارخانه برای دسترسی به وضعیت خط تولید ارتباط برقرار کند و داده‌های جمع آوری شده را در لحظه به اشتراک بگذارد.

ربات‌های هوشمند در خطوط مونتاژ

ربات‌های انسان‌نمای یوبی‌تک که با آخرین فناوری هوش مصنوعی ادغام شده‌اند، هدفشان پیشبرد عملیات‌ها در خط تولید کارخانه‌ها از طریق آموزش عملی است و انتظار می‌رود این ربات‌ها توانایی‌های خود را در بازرسی و مونتاژ قطعات افزایش دهند.

ربات «واکر اس» هم اکنون در حال انجام وظیفه در کارخانه تولید خودروی Nio در چین است، جایی که وظایف مشابهی مانند بازرسی کیفیت قفل درب‌ها، کمربند ایمنی و نصب چراغ‌های جلو و نصب آرم خودرو را انجام می‌دهد.

لین چانگبو، مدیر کل دانگ فنگ موتور می‌گوید: این امر نه تنها موجب پیشرفت بیشتر در سطح تولید هوشمند شرکت دانگ‌فنگ خواهد شد، بلکه به سبک جدیدی از تولید هوشمند در صنعت خودروسازی می‌انجامد و کاربرد صحنه‌محور و در مقیاس وسیع ربات‌های انسان‌نما در صنعت خودرو را تسریع خواهد کرد.

نسل جدید ربات‌های صنعتی

ربات انسان‌نمای «واکر اس» سال گذشته توسط شرکت UBTech رونمایی شد تا بتواند تقاضاهای صنعتی را برآورده کند. به گفته این شرکت، «واکر اس» اولین ربات انسان‌نمای دوپا است که وظایف خود را در یک ایستگاه کاری خاص در خط تولید خودرو به انجام می‌رساند.

این ربات انسان‌نما با حسگرهای دوگانه RGBD و سیستم پیشرفته چهار چشمی خود، قابلیت‌های ادراکی پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد و با یک دست انسان‌مانند و کنترل شده با هفت درجه آزادی می‌تواند وظایف را با مهارت و دقتی استثنایی انجام دهد.

به گفته شرکت سازنده، دوربین‌های بینایی و حسگرهای عمق این ربات انسان‌نما به آن امکان می‌دهند محیط خود را به طور مؤثرتری حس و جهت‌یابی کند. همچنین ظرفیت آن برای تشخیص اشیای سه‌بعدی، امکان اجتناب از موانع را فراهم می‌کند. علاوه بر این، دست‌های انسان‌مانند آن مهارت آن را برای کارهایی که شامل کار با اشیای مختلف می‌شود، بهبود می‌بخشند.

«واکر اس» همچنین در حرکت کردن و کنترل خود فوق‌العاده انعطاف‌پذیر و ماهر است و مانورهای پیچیده‌ای را انجام می‌دهد و در عین حال ثبات را از طریق مدیریت دقیق تعادل حفظ می‌کند.

این ربات می‌تواند با ۳ کیلوگرم بار در هر دست راه برود و تا ۱۰ کیلوگرم بار را تحمل کند.

معرفی ربات‌های انسان‌نما به شرکت‌های تولیدی سنتی به ساده‌سازی فرآیندها و افزایش سطح اتوماسیون کمک می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha