• سه‌شنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1403031510006
  • خبرنگار : 71613

هفته دوم لیگ ملتهای والیبال

شکست تیم ملی مقابل ژاپن/ والیبالیست‌ها انتقام نگرفتند

شکست تیم ملی مقابل ژاپن/ والیبالیست‌ها انتقام نگرفتند

تیم ملی والیبال ایران هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ را با شکست مقابل ژاپن آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در آغاز هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ از ساعت ۱۳ و ۵۰ دقیقه سه‌شنبه، پانزدهم خرداد به مصاف ژاپن میزبان هفته دوم رفت و با حساب سه بر صفر با نتایج ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۷ شکست خورد.  

ترکیب تیم ایران: محمدطاهر وادی، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، امین اسماعیل‌نژاد، میثم صالحی، میلاد عبادی‌پور و آرمان صالحی 

سرمربی: مائوریسیو موتا پائز

ترکیب تیم ژاپن: آکاهیرو یامائوچی، یوکی ایشیکاوا، ماساهیرو سکیتا، یوجی نیشیدا، ران تاکاهاشی، تایشی اونودرا و توموهیرو اوگاوا

سرمربی: فیلیپ بلین

ست اول: ۲۵ بر ۲۳ ژاپن

دقایق ابتدایی این ست پایاپای و نزدیک پیش رفت تا اینکه ژاپن ۱۱ بر ۸ جلو افتاد. در حالی که ژاپن ۱۲ بر ۹ جلو بود بین دو تیم رالی شکل گرفت که بعد از چند بار رفت و برگشت، تاکاهاشی با وجود دفاع، توپ را در زمین ایران جای داد و امتیاز سیزدهم را برای تیم خود گرفت. اسماعیل‌نژاد تک دفاع ژاپن را جا گذاشت و اسپک خود را در زمین ژاپن خواباند. در ادامه هم صالحی یک امتیاز مستقیم سرویس گرفت تا ایران دو امتیاز پیاپی کسب کند و بازی ۱۳ بر ۱۱ به نفع ژاپن باشد. بازیکنان ژاپن اسماعیل‌نژاد را دفاع کردند و ۱۸ بر ۱۲ پیش افتادند.

اسماعیل‌نژاد آبشار خود را به نوک انگشتان نیشیدا زد که توپ بیرون رفت و امتیاز برای ایران شد. در ادامه هم یک امتیاز مستقیم سرویس گرفت تا در حالی که بازی ۲۱ بر ۱۸ به سود ژاپن بود، بلین درخواست وقت استراحت کند. ایران چهار امتیاز پیاپی گرفت و اختلاف امتیاز را کم کرد اما بازی همچنان ۲۳ بر ۲۲ به سود ژاپن بود. ژاپن این ست را در نهایت ۲۵ بر ۲۳ برنده شد. ایران در ست نخست نمایش بهتری نسبت به بازیهای هفته قبل خود داشت.

ست دوم: ۲۵ بر ۲۲ ژاپن

اولین امتیاز این ست را ایشیکاوا پس از یک رالی زیبا با دفاع اسماعیل‌نژاد برای ژاپن گرفت. دو تیم امتیاز به امتیاز پیش رفتند. اونودرا سرویس خود را به تور زد و در ادامه اسماعیل‌نژاد آبشار خود را به امتیاز تبدیل کرد تا ایران ۹ بر ۷ جلو بیفتد اما ژاپن بازی را در امتیاز ۹ به تساوی کشاند. ولی‌زاده با دفاع نیشیدا ایران را ۱۴ بر ۱۳ پیش انداخت تا بلین درخواست وقت استراحت کند.

اونودرا امتیاز پانزدهم را پس از یک رالی برای ژاپن گرفت و پس از آن هم داور خطای آرایش تیمی ایران را گرفت تا حریف ۱۶ بر ۱۴ پیش بیفتد. بار دیگر بازی در امتیاز ۱۶ برابر شد. ایشیکاوا و تاکاهاشی دو امتیاز پیاپی برای تیم خود گرفتند تا ژاپن ۲۰ بر ۱۸ جلو بیفتد و پائز وقت استراحت درخواست کند. ژاپن اختلاف امتیاز خود را بیشتر کرد و در نهایت ست دوم را ۲۵ بر ۲۲ برنده شد. ایران در این ست هم مانند ست نخست نمایش نسبتا خوبی داشت اما دریافت‌های بی‌نقص و کارهای سرعتی روی تور ژاپنی‌ها، اجازه نداد ایران برنده شود.

ست سوم: ۲۵ بر ۱۷ ژاپن

در شروع این ست هم دو تیم رقابت نزدیکی داشتند. خطاهای انفرادی بازیکنان ایران زیاد شد و ژاپن ۹ بر ۶ جلو افتاد که پائز وقت استراحت گرفت. ضعف دریافت در زمین ایران باعث شد تا اختلاف امتیاز بیشتر شود و ژاپن ۱۲ بر ۷ تیم برتر میدان باشد. پائز دوتعویضه انجام داد و بربست و اسفندیار را به زمین آورد تا اختلاف امتیاز را جبران کند. ایشیکاوا سرویس زد که هیچکدام از بازیکنان ایران آن را دریافت نکردند و بازی ۱۹ بر ۱۴ به نفع ژاپن پیش رفت. در ادامه بازیکنان تعویضی ایران هم نتوانستند کمک کنند تا ژاپن ۲۵ بر ۱۷ برنده شود و بازی را ۳-۰ به سود خود کند.

ایران در دومین بازی خود در هفته دوم لیگ ملتها ساعت ۶:۳۰ صبح پنجشنبه به مصاف برزیل می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۱۵:۵۵

بسیار عالی بودند .البته با شرایطی که این چند ساله گریبانگیر تیم ملی شده به امید خدا با این مربی جدید آینده خوبی در انتظار تیم ملی خواهد بود .بشرط آنکه به آنان رسیدگی شده و با برنامه پیش بروند.(یادمان باشد که ژاپن را ۱۰ سال پیاپی بردیم چه با مربی فعلی و چه قبلی)

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۱۶:۱۷

ما ژاپنو ده ساله نبردیم چه با مربی قبلی چه با این مربی. حتی یه بردم نداشتیم تو کل بازیها. زمان مربی گری بلاسکو فقط ایران خوب شد و هیچ مربی دیگه ای هم نتونست جاشو پر کنه

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۱۶:۴۰

موافقم. این تیم سر تا پا عوض شده و با بی تجربه گی نتایج این چنینی را باید نکتته مثبتی در روند پیشرفت تیم ملی دانست انهم در این زمان کوتاه

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۱۶:۵۹

بازی خوبی بود .جای شریفی.کریمی .کاظمی خالی بود.بازهم عبادی پودی .نمی دونم این دستش زور نداره.چرا میره.دیوانه کرد مارو .صالحی با قدرت اسپک میزنه .پاسور هم باز پاس هارو زیاد آسمان مینداخت.بازیکن هست فقط باید خوب انتخاب کنه .وتمرین

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۱۹:۳۲

با سلام جناب ماهان از سال ۲۰۱۹تا ۲۰۱۰جمعا ۲۱ مرتبه ایران با ژاپن روبرو شد که ۱۷ مرتبه و اکثرا با نتیجه سه هیچ مسابقات را ایران برد .منظورم از بردن ۱۰ سال پیاپی ژاپن این بود.