• دوشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400090806070

مانور ایمنی مدارس در بجنورد خبرساز شد؛

ماجرای حادثه مانور زلزله در بجنورد چه بود؟

ماجرای حادثه مانور زلزله در بجنورد چه بود؟

ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل آتش نشانی بجنورد، ماجرای حادثه رخ داده طی مانور زلزله در یکی از مدارس بجنورد را تشریح کرد و به بیان دلایل آن پرداخت.

 مهدی جعفری، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بیشتر مدارس بجنورد درب استاندارد برای حضور ماشین‌های آتش نشانی در داخل مدرسه ندارند، اظهار کرد: در سال ۹۷ با آموزش و پرورش استان برای اصلاح سر درب‌ مدارس، مکاتبه‌ای داشتیم و هشدارهای مربوطه نیز اعلام شد اما مسئولان آموزش و پرورش هیچ‌گونه توجهی به این هشدارها نداشتند و آتش نشانی نیز مسئولیت خود را در این مورد انجام داده است.

وی با بیان اینکه امروز مانور زلزله در هنرستان اندیشه بجنورد برگزار شد، افزود: در مانور امروز، قسمت ابتدایی خودروی آتش نشانی از درب هنرستان عبور کرد اما قسمت انتهای ماشین یا همان مانیتور ماشین آتش نشانی با سر درب برخورد کرد و موجب حادثه شد که خوشبختانه این حادثه منجر به مصدومیت فردی نشد.

جعفری با اشاره به اینکه برق و گاز هنرستان پیش از شروع مانور قطع شده بود، اضافه کرد: اگر این حادثه در واقعیت رخ می‌داد، به طور قطع دردسری جدی ایجاد می‌شد و امکان به خطر افتادن جان شهروندان وجود داشت.

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد تصریح کرد: پیش از پایان کار منازل مسکونی و مجتمع‌ها، کارشناس آتش نشانی حضور پیدا می‌کند و بررسی‌ها از استاندارسازی انجام می‌شود؛ اما این نظارت بر مدارس از سوی آتش نشانی وجود ندارد.

جعفری در پایان تصریح کرد: در حوادث واقعی که رخ می‌دهد ماشین‌های سبک و سنگین آتش نشانی در محل حادثه حضور پیدا می‌کنند و به همین خاطر باید شرایط برای حضور هر دو نوع خودروی آتش نشانی فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha