• دوشنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1401082315572
  • خبرنگار : 71368

چرا بزرگراه شهید شوشتری «آزادراه» شد؟

چرا بزرگراه شهید شوشتری «آزادراه» شد؟
عکس تزئینی است

ساخت بزرگراه شوشتری سالهاست که در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد؛ اما به دلیل کمبود نقدینگی و انجام مطالعات تخصصی بین بخشی، متوقف شد تا اینکه در ماه های گذشته شهردار تهران بی سروصدا کلنگ افتتاح این بزرگراه را به زمین زد، بزرگراهی که حالا در جریان تعاملات شهرداری و وزارت راه قرار است برای پوشش کریدور شرقی تهران به آزادراه تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، شهردار تهران در مراسم آغاز ساخت ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) با تاکید بر اینکه ساخت بزرگراه شوشتری یکی از اهداف شهرداری تهران در دوره مدیریت فعلی است، گفته بود: پروژه شهید شوشتری یکی دیگر از پروژه‌های بزرگ شهرداری است که در دو فاز افتتاح خواهد شد که با افتتاح این بزرگراه ۵.۵ درصد از بار ترافیکی شرق و ۱.۵ درصد از بار ترافیکی تهران کم می‌شود که چندی پیش در سکوت، فاز اول این بزرگراه را آغاز کردیم و ادامه آن در یک بازه سه ساله ساخته خواهد شد.

وی ادامه داده بود: البته طی هماهنگی با وزیر راه‌ و شهرسازی پیشنهاد شد که قطعه‌ای از آزادراه در شرق تهران باشد که اتفاق بزرگی برای شرق تهران خواهد بود که دستور وزیر راه را وعده کردیم و امید است این موضوع در هیات دولت مطرح شود.

عباس شعبانی در گفت وگو با ایسنا، در مورد چرایی تبدیل بزرگ راه شهید شوشتری به آزادراه گفت: این آزادراه  در حریم شهر تهران است و به نوعی کمربند شرقی تهران را کامل می کند و همچنین آزاد راه شهید شوشتری به بزرگراه امام رضا متصل خواهد شد که اگر این کریدور به صورت بزرگراهی باشد، نمی تواند بزرگراه برون شهری را پوشش دهد و به همین دلیل آن را به آزادراه تبدیل کردیم.

وی با بیان اینکه این آزادراه  ۱۶ و نیم کیلومتر طول دارد که  قطعه اول آن به طول ۹ و نیم کیلومتر در پایان سال آینده به بهره برداری می رسد، افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده  در سه سال آینده قطعه دوم این آزاد راه شرقی را نیز افتتاح خواهیم کرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران  اظهار کرد: قطعه دوم به تقاطع بزرگ راه شهید یاسینی و شهید سلیمانی یا همان رسالت سابق می رسد. از بزرگراه نجفی رستگار تا بزرگ راه شهید یاسینی به طول ۱۶ و نیم کیلومتر یک آزادراه خواهیم داشت که یک شرکت ساخت، بهره برداری و نگهداشت برای این مهم بایستی تاسیس شود، البته مجوزهای مربوطه از وزارت راه و هیئت دولت باید اخذ شود تا کار ساخت و بهره برداری از  این آزادراه انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha