تاپ سه آموزش و پرورش
-
فعالیت ۱۱ پژوهشسرای دانشآموزی در سمنان / تجلیل از ۶۰۰ دانشآموز پژوهشگر
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه کاربست پژوهش از خود پژوهش مهمتر است، گفت: هفته پژوهش تنها یک تلنگر است و باید در همه ایام به آن توجه کنیم.
-
شروط ورود معلمان به مدارس غیردولتی/ تعیین ساعات تدریس برای معلمان
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش از تدوین بستههای توانمندسازی معلمان خبر داد و گفت: معلمان با تأیید صلاحیت عمومی و آموزشهای حرفهای اجازه ورود به کلاس درس در مدارس غیردولتی را خواهند داشت.
-
منادی: زیرساخت شبکه «شاد» تقویت میشود
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از دستور رئیس جمهور برای تأمین ۲ هزار سرور اضطراری برای ایجاد شبکه آموزشی مستقل در فضای مجازی خبر داد و گفت که براین اساس زیرساخت شبکه شاد تقویت شده و مشکلی نخواهد داشت.
-
اساسنامه مدارس بینالمللی ایران ابلاغ شد
اساسنامه جدید و بازنگری شده مدارس بینالمللی جمهوری اسلامی ایران؛ مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، با امضای وزیر آموزش و پرورش برای اجرا ابلاغ شد.
-
آموزش حفاظت از خود و «آمادگی در برابر زلزله» به کودکان استثنایی
با حضور رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی کشور، از محتوای آموزشی «آمادگی در برابر زلزله» ویژه کودکان با نیازهای ویژه رونمایی شد.
-
آغاز امتحانات نهایی دوازدهمیها از فردا/ نمرات این امتحانات در «سوابق تحصیلی» لحاظ نمیشود
رییس اداره آزمونهای مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش با بیان اینکه آزمونهای نهایی دی متاثر از تعطیلی مدارس بدلیل شرایط جوی و اقلیمی، لغو و یا موکول به بعد نمیشود گفت: نمرات آزمونهای نهایی نوبت دیماه به عنوان سابقه تحصیلی قلمداد نمیشود لذا افرادی که قصد دارند از سابقه تحصیلی برای ورود به دانشگاهها استفاده کنند و در دی آزمون دارند، باید مجدداً در خردادماه در آزمون همان دروس شرکت کنند.
-
۹ نکته کلیدی که باید متقاضیان دانشجو معلمی بدانند
متقاضیان شرکت در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو – معلم در دانشگاههای فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی باید قبل از ثبتنام ۹ نکته کلیدی را بخوانند.
-
واکنش "کاظمی" به حواشی اخیر «پخش موسیقی در مدارس»
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هرگز نباید در مدرسه در پوشش یک سری از فعالیتها زمینه را برای یکسری ناهنجاریهای تربیتی مهیا کنیم گفت: سوال من این است که آیا مدرسه جای رقص یا موسیقیهای مبتذل است؟ کدام خانوادهای به این مسایل راضی است؟. اجازه نمیدهیم دشمنان و معاندین انقلاب در پوشش این فعالیتها سوء استفاده و فضای مدرسه را آلوده کنند.
-
وزیر آموزشوپرورش در نشست با معاونان مدارس خبر داد
پیگیری مشکلات و مطالبات معلمان
وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه با تمام توان دغدغههای معلمین در همه سطوح را دنبال میکنم گفت: افزایش نرخ حق و التدریس و حق مدیریت ها را دنبال میکنیم
-
هشدار نسبت به نفوذ ناهنجاریها در پوشش فعالیتهای فرهنگی و هنری مدارس
وزیر آموزش و پرورش نسبت به نفوذ ناهنجاریها در پوشش فعالیتهای فرهنگی و هنری هشدار داد و گفت: موسیقی، شعر و هنر اصیل ایرانی _ اسلامی، از ابزارهای مهم فعالیتهای فرهنگی و تربیتی مدارس است که با استفاده صحیح از آن نباید به ترویج مظاهر فرهنگی مخرب غربی میدان داد.
-
تحصیل بیش از ۲۳ درصد دانشآموزان تهرانی در مدارس غیردولتی/تهران نیازمند ۵۰۰۰ کلاس درس جدید
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه بیش از ۲۳ درصد دانشآموزان پایتخت در مدارس غیردولتی تحصیل میکنند گفت: بخشی از مدارس شهر تهران به دلیل قدمت بالا، نیازمند بازسازی هستند که با همراهی خیرین و نهادهای مسئول، میتوان این فضاها را به شرایط مطلوب و شایسته دانشآموزان ارتقاء داد.
-
آغاز ثبتنام آزمون پذیرش دانشجو معلم سال ۱۴۰۵
مهلت ثبت نام آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو معلم در دانشگاههای فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجائی سال ۱۴۰۵ از امروز، سهشنبه ۲۵ آذر آغاز میشود و در روز دوشنبه اول دی ماه پایان میپذیرد.
-
دانشآموزان در حال آماده شدن برای امتحانات نوبت اول/ ارزشیابی اوراق در اختیار مدارس است
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به اینکه دانشآموزان در حال آماده شدن برای امتحانات نوبت اول هستند گفت: برگزاری این امتحانات و ارزشیابی آنها در اختیار مدارس است. طبق بخشنامه ارسالی مرکز سنجش، جزییات امتحانات تعیین و به مدارس ابلاغ شده است.
-
معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد
نیروی انسانی مهمترین عامل اقتدار کشورها
معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان این که نیروی انسانی مهمترین عامل اقتدار کشورها است، تأکید کرد: تمام افرادی که به فرهنگ ایثار و شهادت باور دارند، باید برای حفظ اقتدار فرهنگی، هویتی و تمدنی کشور در این حوزه فعالانه وارد عمل شوند.
-
انتخاب شهردار در مدارس استثنایی تهران برای نخستین بار
مدیرکل آموزشهای شهروندی شهرداری تهران با اشاره به تعیین شهرداران مدارس، گفت: امسال برای نخستین بار، مدارس استثنایی شهر تهران نیز در اجرای این طرح مشارکت داشتند.
-
زاکانی در آیین تنفیذ احکام شهرداران مدارس اعلام کرد
تبدیل مدارس به کانونهای فعال برای معرفی پروژههای اثرگذار/ حضور ۷۰۰ شهردار مدرسه در تهران
شهردار تهران با بیان اینکه طرح شهرداران مدارس، تجربهای ارزشمند برای مردمسالاری است، گفت: امسال در طرح «من شهردارم»، شهرداران مدارس نیازهای مدرسه خود را به ما اطلاع دهند. ما بر اساس این نیازها، بستهای تهیه و بودجه آن را تأمین خواهیم کرد.
-
بطحایی: تحقق عدالت آموزشی بدون نقشه راه در حد شعار باقی میماند
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور و وزیر اسبق آموزشوپرورش با بیان اینکه تحقق عدالت آموزشی بدون نقشه راه در حد شعار باقی میماند درباره چالشهای ناشی از کمبود منابع گفت: هنگامی که بیش از ۹۴ تا ۹۵ درصد منابع آموزش و پرورش صرف هزینههای جاری میشود، روشن است که اجرای طرحهای بزرگ بدون پیشبینی منابع و مقتضیات آن امکانپذیر نیست؛ تجربه طرحهای گذشته نیز مؤید همین موضوع است.
-
وزیر کار و رفاه:
ثروتمندان به مدارس غیرانتفاعی روی آوردهاند/ نظام آموزش عمومی، مدرسه طبقات متوسط شده است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدگاه رئیسجمهور را در زمینه عدالت آموزشی، مبتنی بر برابری و زمینهساز کارآمدی نظام آموزش و پرورش برشمرد و گفت: با بیعدالتی در محتوای آموزشی مواجه هستیم؛ بسیاری از دانشآموزان، پدر و مادر کمسواد دارند و همچنین امکان استفاده از معلم خصوصی یا آموزشهای مکمل را ندارند، اما کتابهای درسی متناسب با این واقعیتها طراحی نشده است.
-
حاجی میرزایی تاکید کرد
برنامه درسی مدارس دولتی تقویت میشوند/ پرهیز از ایجاد مدارس متنوع
رئیس دفتر رئیسجمهور و وزیر سابق آموزش و پرورش تقویت مدارس دولتی را در راستای تحقق عدالت آموزشی ضروری دانست و گفت: این مدارس باید از نظر نیروی انسانی و اصلاح محتوا و برنامه درسی تقویت شوند. مدارس متنوعی وجود دارند که این یک رویه طولانی مبتنی بر قوانین و مقررات است و نمیتوان به یکباره آن را تغییر داد اما رویکرد دولت پرهیز از تنوع مدارس و تمرکز بر تقویت مدارس دولتی است تا عدالت آموزشی محقق شود.
-
معاون امور مجلس رئیس جمهور:
عدالت آموزشی با نقطه مطلوب فاصله دارد
معاونت راهبردی و امور مجلس رئیس جمهور گفت: خوشبختانه علیرغم تمام مشکلاتی که طی ۵۰ سال گذشته داشتهایم در زمینه توسعه و کمیت آموزش، پیشرفتهای چشمگیری داشتهایم این در حالیست که در حوزه عدالت و کیفیت آموزشی با نقطه مطلوب فاصله داریم.