• چهارشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۱ / ۲۳:۰۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401082518101
  • خبرنگار : 50455

یک استاد عرفان و فلسفه عنوان کرد:

علامه طباطبایی به معنای واقعی کلمه فانی فی الله بود

علامه طباطبایی به معنای واقعی کلمه فانی فی الله بود

ایسنا/قم استاد فلسفه با بیان اینکه خداوند هر کس که حقیقت تواضع در او عینیت پیدا کند جایگاه والا می‌بخشد، یادآور شد: گاهی انسان می گوید که هیچ نیست اما در درون اعتقادی به آنچه می گوید ندارد بلکه خود را برتر می‎بیند اما گاهی انسان به معنای واقعی کلمه خود را هیچ می‎داند لذا علامه طباطبایی از درون و باطن متواضع بود و برای خود تعینی قائل نبود.

آیت الله حسن رمضانی استاد عرفان و فلسفه در آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که امروز ۲۵ آبان ماه به مناسبت سی اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با حضور جمعی از مدیران استانی و اهالی کتاب در سال غدیر کتابخانه عمومی آیت الله خامنه‌ای این استان برگزار شد، ضمن بیان خاطراتی از آیت الله جوادی آملی یادآور شد: ایشان فرمودند در عجبم در کشور و خارج از کشور در دانشگاه و حوزه و نزد عوام و خواص علامه طباطبایی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده‌اند در حالی که از بسیاری از بزرگان همزمان با ایشان یادی نمی شود اما همواره از علامه به نکویی یاد می شود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: علامه علی رغم همه فتوحات علمی و عملی که داشت برای خودش هیچ تعینی قائل نبود و به معنای واقعی کلمه فانی فی الله بود و به همین دلیل باقی به الله شده است.

رمضانی با بیان اینکه خداوند هر کس که حقیقت تواضع در او عینیت پیدا کند جایگاه والا می‌بخشد، یادآور شد: گاهی انسان می گوید که هیچ نیست اما در درون اعتقادی به آنچه می گوید ندارد بلکه خود را برتر می بیند اما گاهی انسان به معنای واقعی کلمه خود را هیچ می داند لذا علامه طباطبایی از درون و باطن متواضع بود و برای خود تعینی قائل نبود.

وی در پایان اظهار کرد: تفسیر المیزان یگانه اثر شاخص علامه طباطبایی است که بنده معتقدم باید آن را ناسخ التفاسیر نامگذاری کرد چرا که در مقایسه با دیگر تفاسیر سخن جدید برای گفتن دارد اما این تفسیر با این عظمت در پیشگاه ارزیابی خود علامه طباطبایی لایق ذکر نبوده است.

لازم به ذکر است در این مراسم ضمن قدردانی از کتابداران و اهالی کتاب از اثر " کودک و کتاب" و همچنین پنج کتاب بریل دومین کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha