به گزارش ایسنا، بنا براعلام سایت شهر، محمدصادق خیرخواه در تشریح آخرین دستاوردهای مطالعاتی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در حوزه مقاوم سازی پلها و ابنیه بزرگراهی، از تهیه و ابلاغ طرح مقاوم سازی و بهسازی لرزهای پلهای تقاطع بزرگراه صدر با بلوار کاوه، تقاطع بزرگراه شهید آوینی(کمربندی شهرری) با بلوار شهید دستواره، تقاطع بزرگراه شمال حرم(علامه عسگری) با آزادراه تهران- قم و تقاطع بزرگراه شهید آوینی با راهآهن تهران- مشهد(ایستگاه شهید بهشتی) خبر داد.
وی گفت: طرحهای فوق برای اجرای تشریفات انتخاب پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی به سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران ابلاغ شده است.
خیرخواه با بیان اینکه تاکنون طرح مقاومسازی بخش اعظم تقاطعهای غیرهمسطح موجود در مسیرهای اضطراری شهر تهران که از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مشخص شده، تهیه و ابلاغ شده است، درباره اهمیت مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای ۴ تقاطع یادشده خاطرنشان کرد: بافت متراکم شهرری توسط بزرگراه شهید آوینی به صورت یک محور کمربندی احاطه شده و از این رو مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای تقاطعات غیرهمسطح این مسیر از اهمیت و اولویت بالایی برای مدیریت شهری پایتخت برخوردار است.
وی همچنین با برشمردن تقاطع بلوار علامه عسگری با آزادراه تهران- قم به عنوان یکی از مبادی ورودی و خروجی شهر تهران بر اهمیت مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای این تقاطع تاکید و ابراز امیدواری کرد که طرح مقاوم سازی و بهسازی لرزهای پلهای ۴ تقاطع بزرگراه صدر با خیابان کامرانیه، بزرگراه رسالت با بزرگراه شهید چمران، بزرگراه یادگار امام(ره) حدفاصل بزرگراه جلال آل احمد تا بزرگراه شیخ فضلالله نوری و بزرگراه یادگار امام(ره) با خیابان آزادی نیز تا ابتدای سال ۱۴۰۲ تهیه و برای اجرا ابلاغ شود.
انتهای پیام
نظرات