• سه‌شنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401121611680
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

افزایش ۱۴ درصدی خروجی پرونده‌ها در دادگستری گلپایگان

افزایش ۱۴ درصدی خروجی پرونده‌ها در دادگستری گلپایگان

ایسنا/اصفهان رئیس دادگستری شهرستان گلپایگان گفت: در سال جاری نسبت به سال گذشته نزدیک به ۹ درصد ورودی پرونده‌ها افزایش داشته، اما خروجی پرونده‌ها ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده یعنی نسبت به سال گذشته عملکرد مثبت بوده است.

قاسم شریفیان، شامگاه(دوشنبه، ۱۵ اسفند) در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور رئیس سازمان زندان‌های کل کشور برگزار شد با بیان اینکه در زمینه امنیتی مشکل خاصی نداریم، اظهار کرد: عمده جرائم حوزه کیفری در شهرستان گلپایگان درجه شش هستند و خوشبختانه جرائم خشن نداریم. دستگاه قضایی سعی کرده ضمن حفظ استقلال و بی‌طرفی تعامل خوبی در راستای تحقق اهداف عالی نظام داشته باشد و خوشبختانه بازدارندگی خوبی در سطح شهرستان ایجاد شده، به‌نحوی که افراد متخلف و مجرم مجازات شدند، و آن افرادی هم که نیازمند کمک داشتند به آنها مساعدت شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری نسبت به سال گذشته نزدیک به ۹ درصد ورودی پرونده‌ها افزایش داشته، اما خروجی پرونده‌ها ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده است یعنی نسبت به سال گذشته عملکرد مثبت بوده است. همچنین در زمینه شاخص‌های معاونت راهبردی قوه‌ قضاییه که هر ماه اعلام می‌شود، دادگستری شهرستان در میزان ورود و خروج پرونده‌ها، متوسط زمان رسیدگی و پرونده‌های معوقه در رتبه‌ سوم در بین شهرستان‌های استان اصفهان قرار دارد.

به گزارش ایسنا، رئیس دادگستری شهرستان گلپایگان گفت: خوشبختانه ما پرونده‌های مسن از قبل از سال ۱۳۹۶ در رسیدگی نداریم و اکثر شعبات ما کمتر از ۱۰ درصد پرونده‌های مسن(پرونده‌هایی که بیش از یک سال از تشکیل آنها گذشته است) دارند؛ اکنون با ۱۳ قاضی مشغول به کار هستیم، در صورتی که باید ۳۶ قاضی در دادگستری گلپایگان مشغول به کار باشند. همچنین با ۳۷ کارمند در حال فعالیت هستیم که این تعداد باید ۹۹ نفر باشد. 

شریفیان با بیان اینکه در صلح و سازش در استان رتبه‌ اول را داریم، تصریح کرد: میانگین صلح و سازش در پرونده‌هایی که قابلیت صلح و سازش دارد در یازده ماهه سال جاری ۶۰ درصد بوده این در حالی است که میانگین کشوری این آمار ۳۷ درصد است. همچنین زندان گلپایگان رتبه‌ یک استان را از نظر تعداد افراد شاغل دارد که در این بخش نیز آمار نسبت به سال گذشته ۵۱ درصد افزایش داشته است. حدود ۲۷ میلیارد ریال حقوق به مددجویان پرداخت شده و در یازده ماهه سال جاری  بالغ بر ۱۹۰ پروانه‌ حرفه‌آموزی برای مددجویان صادر شده است.

 وی در خصوص کاهش جمعیت کیفری شهرستان گلپایگان، اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۱۸ نفر از زندان آزاد شدند که ۲۱ نفر آنها با آزادی مشروط، ۱۱۹ نفر پایان حبس و ۱۸۷ نفر مشمول عفو شدند که ۹۳ نفر آنها عفو رهبری شامل حالشان شده است. همچنین ۶ نفر با پابند الکترونیکی آزاد هستند و تمام ۱۴۴ پرونده مطرح شده در شورای حل اختلاف منتهی به سازش شده است.

رئیس دادگستری شهرستان گلپایگان، یادآور شد: در سال گذشته یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تعهداتی بوده که برای آزادی زندانیان وصول شده و بالاترین کمک بعد از مرکز استان در شهرستان گلپایگان اتفاق افتاد که منجر به آزادی ۲۹ نفر شد. در انجمن حمایت از زندانیان در حال حاضر ۳۶۴ نفر در قالب ۱۸۲ خانوار تحت پوشش هستند که بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان به کمک خیران در طی ۱۱ ماه گذشته به آنها پرداخت شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha