• سه‌شنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401121612132
  • خبرنگار : 50184

معاون سازمان اوقاف:

دشمن در پی وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها است

دشمن در پی وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها است

ایسنا/کرمانشاه معاون امور مجلس و استانهای سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: دشمن در جنگ شناختی تلاش می‌کند  واقعیت‌ها را وارونه و آنطور که خودشان می‌خواهند، نشان دهند.

حجت السلام سیدناصرالدین نوری زاده، امروز(16 اسفند) در نشست هم اندیشی "جهاد تبیین"  که با حضور ائمه جماعات شهرستان کرمانشاه برگزار شد، به سه رویکرد مهم سازمان اوقاف کشور اشاره کرد و گفت: حفظ موقوفات، افزایش موقوفات و اجرای امینانه نیات واقف سه رویکرد مهمی است که در سازمان اوقاف اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد: جمعا در سطح کشور حدود 1.5 میلیون رقبه داریم که البته حدود سه برابر آن مخفی است و باید کشف و شناسایی شود تا طبق این رویکردها آنها را بکار گیریم.

معاون سازمان اوقاف کشور با بیان اینکه این سازمان همواره مورد هجمه‌هایی قرار می‌گیرد، عنوان کرد: از آنجایی که گاها موقوفات ما در تعارض با سازمانها و افراد زیادی است، برای همین پیوسته مورد هجمه قرار می‌گیریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک ولادت حضرت مهدی(عج)، اظهارکرد: هر مسلمانی نسبت به امام زمان(عج) سه وظیفه دارد که شامل اعتقاد، ارتباط و انتظار است.

وی ادامه داد: در دنیای کنونی که فضای مجازی بر زندگی‌ها غالب شده و نوجوانان و جوانان ما را درگیر خود کرده است، شبهاتی در مورد امام زمان(عج) مطرح می شود که باید به این شبهات پاسخ دهیم و اعتقاد جامعه را راسخ‌تر کنیم.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه ارتباط قلبی، فکری، کلامی و عملی وظیفه ما نسبت به امام  زمان خود است، عنوان کرد: باید برای آمدن امام زمان خود انتظار بکشیم که البته این انتظار به معنای دست روی دست گذاشتن نیست، بلکه به معنی فراهم کردن مقدمات و زمینه‌های اصلاحی در جامعه است.

نوری زاده با بیان اینکه طبق وعده خداوند آینده زمین به دست افراد صالح خواهد افتاد، افزود: انقلاب اسلامی ایران که زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است، هدیه الهی برای مردم کشورمان بود و با پیروزی انقلاب یک حکومت دینی در کشورمان تشکیل شد.

معاون سازمان اوقاف کشور مولفه های تشکیل حکومت دینی را داشتن یک رهبر دینی که فقیه جامع الشرایط باشد و همراهی مردم با او عنوان کرد و گفت: در طول تاریخ تلاش‌هایی برای تشکیل حکومت دینی شد، اما گاها رهبری بود که این حکومت را  تشکیل دهد، اما مردم در کنارش نبودند و گاهی نیز مردم بودند، اما رهبری نبود که آنها را هدایت کند.

وی با بیان اینکه در سال 1357 هر دوی این مولفه‌ها در ایران شکل گرفت، یادآورشد: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی به مردم ایران عزت داد. او به هدفش، به راهی که انتخاب کرده بود، به مردمی که با او همراه بودند و به خدا ایمان کامل داشت و دست خدا را در این نهضت می‌دید.

وی مبارزه با و استبداد داخلی، مبارزه با استکبار جهانی و زمینه سازی برای حکومت ولی عصر(عج) را سه هدف اصلی امام خمینی(ره) عنوان کرد و افزود: مبارزه با استکبار جهانی و زمینه سازی برای حکومت امام زمان(عج) دو مسئله‌ای است که همچنان باید آن را اولویت بدانیم.

معاون سازمان اوقاف کشور تاکید کرد: دشمنان از قبل از انقلاب اسلامی تاکنون به دنبال جدایی مردم از رهبر دینی و ضربه به اصل و ارکان نظام بودند و دشمنی آمریکایی‌ها هم از زمانی شروع شد که مردم ایران شاه را بیرون کردند، چراکه شاه ابزاری برای آمریکایی‌ها بود که ایران را چپاول کنند.

وی یادآورشد: قبل از انقلاب اسلامی حدود 50 هزار مستشار آمریکایی در ایران حضور داشتند که در راس امور قرار گرفته بودند و همه کارها به دست آنها بود و اجازه مهندسی معکوس را هم به ما نمی‌دادند. آمریکایی‌ها پیوسته مانعی بر سر راه انقلاب ما بودند، چرا که می دانستند انقلاب مانع از آن می‌شود که ثروت و منابع ملی کشورمان را به غارت ببرد.

نوری زاده متذکر شد: امروز هم برخی ساده لوح هستند که فکر می‌کنند اگر آمریکا با ما ارتباط برقرار کند، مشکلات ما حل می شود، چراکه آنها اگر با ما ارتباطی داشته باشند، تنها برای منافع خودشان است.

وی با بیان اینکه دسیسه آمریکایی‌ها بر علیه مردم ایران همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: برای همین است که مقام معظم رهبری مدام روی جهاد تببین سفارش و تاکید می‌کنند.

معاون سازمان اوقاف کشور خطاب به روحانیون حاضر در نشست گفت: حدود 92 هزار مسجد و بیش از 8700 امامزاده در سطح کشور داریم که شما در آنها حضور دارید، پس از این فرصت برای جهاد تبیین استفاده کنید.

وی با تاکید بر اینکه نباید از دسیسه‌های دشمن غافل شد، گفت: دشمنان چند کار را در راس قرار داده‌اند که یکی از مهمترین آنها جنگ شناختی است، به این شکل که تلاش می‌کنند  واقعیت‌ها را وارونه و آنطور که خودشان می‌خواهند نشان دهند.

نوری زاده شبهه افکنی، ایجاد ناامیدی و بی انگیزگی، ترویج لاابالی گری، بزرگ نمایی ضعف‌های کشور، ناکارآمدن نشان دادن انقلاب و دستاوردهای آن، ایجاد اختلاف بین مردم و مسئولین و دوقطبی کردن و گسست فرهنگی را از دیگر اهداف دشمن عنوان کرد و افزود: دشمن برای تحقق این اهداف تلاش دارد از ابزارهای نوین استفاده کند، بنابراین در این شرایط هرکاری که نظام را تقویت می‌کند بر ما واجب است و باید تمام عیار پای انقلاب باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha