رضا جاویدی با بیان اینکه، سامانه ۱۳۷ در بدو ورود مسافران به شیراز پیامکی به تلفن همراه آنها ارسال میکند، افزود: مسافران نوروزی پس از تماس با سامانه ۱۳۷، در صورت نیاز به هرگونه مسیریابی در شهر شیراز، موقعیتهای مکانی و نشانی دقیق محل مورد نظر از طریق پیام کوتاه برای فرد تماس گیرنده به صورت کاملا رایگان ارسال میشود.
به گزارش ایسنا به نقل از شهرداری شیراز، جاویدی با بیان اینکه آدرس دهی سامانه ۱۳۷ بر بستر نقشه هوشمند کلان شهر شیراز انجام میشود، افزود: بیش از ۳۰ لایه اطلاعات مورد نیاز مسافران شامل جدول اماکن تاریخی، گردشگری، اقامتی، پارکینگ ها، بازارها، مراکز درمانی و اصناف مختلف در این نقشه بارگذاری شده است.
جاویدی بیان کرد: به کمک این نقشه هوشمند که به صورت برخط به مرکز کنترل ترافیک شهر شیراز متصل است، علاوه بر مسیریابی، آخرین وضعیت ترافیکی خیابانها در اختیار مسافران نوروزی قرار میگیرد.
رئیس اداره اطلاعیابی و ارتباطات مردمی روابط عمومی شهرداری شیراز نیز گفت: کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری شیراز در طول سال به صورت شبانه روزی و در سه شیفت کاری پاسخگوی تماسهای شهروندان در خصوص درخواستها و شکایات، راهنمایی و پیشنهادهای مرتبط با حوزههای مختلف شهری هستند.
سیده الهام حسینی با بیان اینکه پس از تماس شهروندان و ثبت درخواست در سامانه، بلافاصله موضوع بر اساس حوزه مرتبط در شهرداری ارسال و توسط کارشناسان بررسی میشود، افزود: در تعطیلات نوروز بخش عمده خدمات سامانه ۱۳۷ بر هدایت و اسکان مسافران نوروزی متمرکز است.
حسینی همچنین خاطرنشان کرد که از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون بیش از ۳ هزار تماس با سامانه ۱۳۷ ثبت شده که حدود ۵۰ درصد آنها در خصوص هدایت و اسکان مسافران نوروزی بوده است.
انتهای پیام
نظرات