• یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۱:۱۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402012009787
  • خبرنگار : 50617

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

تعامل نادرست مسئولان گذشته عامل بلاتکلیفی وضعیت موزه بابل است

تعامل نادرست مسئولان گذشته عامل بلاتکلیفی وضعیت موزه بابل است

ایسنا/مازندران مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه وظیفه ما حفظ آثار تاریخی و باستانی است، گفت: اگر مدیران گذشته همانند مدیرکل اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مازندران؛ تعامل و پیگیری خوبی داشتند، مشکل موزه گنجینه بابل حل می‌شد.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه ملک موزه بابل وقف حوزه علمیه است، اظهار کرد: این ملک در سال‌های گذشته طی قراردادی با دادن اجاره بهاء دراختیار اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی قرار گرفت.

وی افزود: طی صدور حکم تخلیه موزه‌ی گنجینه بابل، در گذشته اقدامی صورت نگرفت؛ حوزه علمیه در سال جاری پیگیر این قضیه شد و قصد تخلیه آن را دارد.

حجت الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: اجاره بهای این موزه به صورت همه وقت بوده اما مدتی پرداخت نشده است.

او با اعلام پیگیری مدیرکل اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در عصر روز گذشته، گفت: مقرر شد تا چند روز آینده جلسه‌ای برای رفع این مشکل برگزار شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، تصریح کرد: اگر مدیران گذشته همانند مدیرکل اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مازندران، تعامل و پیگیری خوبی داشتند این موضوع حل می‌شد و به این مرحله نمی‌رسید.

به گفته حجت الاسلام حیدری، مدیریت ملک‌های وقفی این چنینی مربوط به حوزه‌های علمیه و ملک متعلق به آنها است و وضعیت آن با توجه به صدور حکم تخلیه، مشخص است.

او با اذعان به اینکه از نظر شرعی و قانونی باید این موزه تخلیه شود و به مکان دیگری انتقال یابد، یادآور شد: وظیفه ما حفظ آثار تاریخی و باستانی استان و کشور است و قطعا در صورت تخلیه این موزه، مکان دیگری را به آن اختصاص می‌دهیم، زیرا ما نهادهای موازی هم هستیم و باید منزلت و شأن استان مازندران حفظ شود و صیانت از سرمایه‌های این کشور از وظایف ما است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha