• شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402020200377
  • خبرنگار : 50035

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

مسئولان برای ارائه قیمت کارشناسی مسکن در مناطق مختلف همدان ورود کنند

مسئولان برای ارائه قیمت کارشناسی مسکن در مناطق مختلف همدان ورود کنند
عکس از اقامه نمازعیدفطر در مصلی همدان- سال ۱۴۰۲

ایسنا/همدان نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه گاهی تا سه برابر قیمت اجاره‌بهای مساکن و حتی اماکن ورزشی در همدان افزایش یافته است، خواستار ورود مسئولان به منظور ساماندهی و ارائه قیمت کارشناسی در مناطق مختلف شد.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی شنبه ۲ اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز عیدفطر در مصلی شهر همدان، با بیان اینکه ماه رمضان پایان یافت اما عبادت و عبودیت تمام شدنی نیست و وظیفه مستمر ماست، اظهار کرد: در دعاهای امروز در قنوت‌های عیدفطر خواستار ورود به خیر و اعمال خیر بودیم که نیازمند اقدام و عمل است به طوریکه مواردی چون اخلاق در خانواده، رسیدگی به فقرا، گره گشایی و امید به آینده، زمینه سازی ازدواج آسان و سخت گیری نکردن و هوای هم را داشتن خیر است.

وی با بیان اینکه همه باهمدیگر باید این موارد را رعایت کنیم به طوریکه مثلا ازدواج آسان را باید همه خانواده ها مدنظر قرار دهند، تصریح کرد: دروغ، کم‌کاری، سوءاستفاده، گران‌فروشی، کم‌فروشی، تورم، گرانی در بازار، بداخلاقی زن و مرد، ارتباط خوب نداشتن با فرزندان، دوقطبی‌سازی و ظلم به دیگران مصداق شر است؛ به عنوان مثال اگر گرانی در بازار حاکم شود، باعث قساوت قلب می شود.

شعبانی‌موثقی با تأکید بر اینکه همه باید در کنار هم جامعه را از این موارد شر دور کنیم، اذعان کرد: مسئولان باید وارد خیر شوند و از شر به خدا پناه ببرند.

وی خطاب به مسئولان، مدیران و کارمندان اعلام کرد: تکریم به ارباب رجوع خیر و معطل کردن او شر و حق الناس است.

علاوه بر مشکلات اقتصادی، اجاره‌بهای سنگین را به مستأجران تحمیل نکنیم

امام جمعه همدان در ادامه گریزی به وضعیت مسکن و اجاره‌بها در همدان زد و گفت: مسأله مسکن و اجاره بها نیازمند سازوکار قانونی با کار کارشناسی است چراکه در حال حاضر وضعیت اجاره‌بها برای مستأجران بسیار سخت است.

وی ادامه داد: باید به فکر جوانی که درآمد عادی دارد و پیرمردی که بازنشسته است و نوه دارد و مستأجر است هم بود. همه ما در این وضعیت اقتصادی، تورم و گرانی به سرمی بریم اما مستأجران بار سنگین تری بردوش دارند بنابراین باید سازوکارهایی برای رهایی از این وضعیت باشد.

شعبانی‌موثقی با اشاره به اینکه گاهی تا سه برابر قیمت اجاره‌بهای مساکن و حتی اماکن ورزشی افزایش یافته است، خواستار ورود مسئولان به منظور ساماندهی و ارائه قیمت کارشناسی در مناطق مختلف شد.

وی با تأکید بر اینکه علاوه بر مشکلات اقتصادی، نباید اجاره‌بهای سنگین را به مستأجران تحمیل کنیم، تصریح کرد: یکی از خیرات ما رحم کردن به یکدیگر است بنابراین باید هوای همدیگر را داشته باشم.

مشکل مصلی با اصلاح سند حل می‌شود

شعبانی‌موثقی به برگزاری کنگره شهدا در سال‌جاری اشاره کرد و از وضعیت کنونی مصلی شهر همدان گله‌مند بود و گفت: کلنگ مصلی ۴۰ سال پیش بر زمین خورده و ۱۵ سال پیش میلیاردها برایش هزینه شده اما وضعیت فعلی آن در شأن مردم دارالمومنین همدان نیست.

وی با بیان اینکه ساخت این مجموعه نیازمند بودجه نیست و به جز همت و وحدت بین مسئولان چیزی لازم ندارد، خاطرنشان کرد: اگر مسئولان سند اراضی تپه مصلی را که دولتی است، اصلاح کنند، مشکل حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اقامه نماز در حسینیه امام خمینی(ره) با مشکلاتی چون نبود پارکینگ و ایجاد مزاحمت برای همسایه ها مواجه است، یادآور شد: حسینیه در واقع سوله ای موقت است و درست نیست که همدان مصلی نداشته باشد. برای حل این مشکل راهکار دادیم و رئیس جمهور دستور حل و فصلش را صادر کرد.

وی اذعان کرد: در حال حاضر این بیت المال است که تضییع می‌شود، میلیاردها تومان در این محل هزینه شده است بنابراین امیدواریم در سال های آینده شاهد خروج مصلی از این وضعیت باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha