• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402020602646
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس اداره مکانیزاسیون جهادکشاورزی همدان:

کمیته هوشمندسازی کشاورزی استان همدان در حال پیگیری است

کمیته هوشمندسازی کشاورزی استان همدان در حال پیگیری است

ایسنا/همدان رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: کمیته هوشمندسازی کشاورزی در استان همدان در حال پیگیری است.

مهدی جهانگیری در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون پیگیری تشکیل کمیته هوشمندسازی کشاورزی استان همدان، اظهار کرد: کمیته هوشمندسازی کشاورزی به علت عدم تخصیص بودجه به‌طور غیررسمی تشکیل شده است بنابراین با استانداری مذاکراتی در همین رابطه داشتیم و در تلاش برای پیگیری این موضوع هستیم تا بتوانیم به کارها و برنامه‌های کمیته سرعت بخشیم.

وی با تأکید بر اینکه در کمیته هوشمندسازی کشاورزی تا جایی که همکاری شود، در حال پیگیری و پیشبرد برنامه های کمیته هستیم، یادآور شد: اعتبار محدودی برای آبیاری هوشمند مزارع ابلاغ شده که در حال برنامه‌ریزی برای این موضوع هستیم.

جهانگیری با اشاره به اینکه چند پروژه به منظور هوشمندسازی کشاورزی در استان همدان آغاز شده است و در مراحل پایانی قرار دارد، افزود: این پروژه ها شامل ساخت دستگاه‌هایی در حوزه‌های سم‌پاشی با نرخ متغیر، بذرکار الکترونیکی و آبیاری هوشمند است به طوریکه سم‌پاش هوشمند در مرحله نمونه‌سازی قرار دارد، بذرکار هوشمند ۹۰ درصد تکمیل شده و در مورد دستگاه آبیاری هوشمند منتظر اعتبار هستیم.

وی درباره این گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری استان مبنی بر اینکه «به عنوان پایلوت با انتخاب ۱۰۰ هکتار از مزارع شهرستان بهار برای اجرای طرح هوشمندسازی آبیاری اعلام آمادگی می‌کنیم» اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: طبق پرس وجوهای انجام شده از همکاران جهادکشاورزی در شهرستان بهار، شخصی از این موضوع مطلع نبود.

جهانگیری در پایان بیان کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان نیروی متخصص و توانایی در رابطه با کشاورزی هوشمند ندارد تا در راستای ارتقاء کشاورزی هوشمند به سازمان کمک قابل توجهی ارائه دهد به همین علت با این سازمان ارتباط برقرار نکردیم.

خبرنگار ایسنا: محمدجواد مقدم

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha