به گزارش ایسنا، دکتر فاطمه زارعی، استادیار پژوهشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس و دکتر افسون آیین پرست، دانشیار پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی در خصوص اصول علمی تولید محتوای آنلاین در حوزه آموزش سلامت توضیحاتی ارائه کردند.
دکتر آیین پرست به مقدماتی در مورد اهمیت تولید محتوا در حوزه سلامت اشاره کرد و در ادامه نشست، دکتر زارعی، اصول و رویکردهای موجود در این زمینه را ارائه کرد. وی، پلتفرمهای دیجیتالی مختلف را از لحاظ نوع موضوع و سطح علایق کاربران مورد بررسی قرار داده و متذکر شد که انتخاب بستر محتوای دیجیتال در حوزه سلامت باید بنا به شرایط و متناسب با ویژگیهای مخاطب انتخاب شود.
استادیار پژوهشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه همه ما باید ورود به عصر دیجیتال را در زندگی بپذیریم، به معرفی انواع روشهای تولید محتوای چند رسانهای پرداخت و اصول هفتگانه تولید محتوا را با مورد بحث و بررسی قرار داد.
دکتر زارعی تاکید کرد، محتوا نباید اغراق آمیز، مبهم و یا تکراری باشد؛ در مقابل باید محتوایی موثق و قابل اعتماد و با توجه به نیاز مخاطب و شرایط محیطی تولید و در اختیار مخاطب قرار داد.
با بیان این نکته که "آسمان محتوا را آبی نگه دارید"، به این موضوع اشاره شد که در طراحی محتوا باید از ازدحام محتوا (Content clutter) پرهیز و به انتخاب تصاویر و رنگها و کلید واژههای مناسب در تولید محتوای دیجیتال توجه شود.
در پایان این نشست، ضمن ارائه و نمایش نمونههای قوی محتوایی در قالب پوستر، پمفلت و انیمیشن، به بیان نکات عملی و جزئیات مورد توجه در این زمینه پرداخته شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی، این کنفرانس با هدف ارتقا توانمندی پژوهشگران و متخصصان حوزه سلامت در زمینه تولید محتوای دیجیتال برگزار شد که برای متخصصان حوزه سلامت، دارای امتیاز بازآموزی بود.
پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی با برگزاری دورهها، کارگاهها و برنامههای آموزشی متناسب با نیاز دانشجویان و متخصصان حوزه سلامت، تلاش میکند نقش کلیدی خود را در ارتقا توانمندی متخصصان این حوزه ایفا کند.
انتهای پیام
نظرات