• یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402021710500
  • منبع : نمایندگی زنجان

نماینده مردم زنجان در مجلس:

ضرورت تامین خدمات در سکونت‌گاه‌های غیررسمی زنجان است

ضرورت تامین خدمات در سکونت‌گاه‌های غیررسمی زنجان است

ایسنا/زنجان نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منطقه اسلام‌آباد در شهر زنجان جزو بافت فرسوده محسوب نمی‌شود، گفت: این منطقه براساس اصول شهرسازی ساخته نشده‌ و با مشکلات بسیاری مواجه بوده و جمعیت بالایی نیز دارد که باید به نظم شهری این مناطق توجه ویژه شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان) مصطفی طاهری ظهر امروز (۱۷ اردیبهشت‌ماه) در دیدار با معاون وزیر راه‌وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، اظهار کرد: تکمیل پروژه سبزه‌میدان زنجان که در بافت فرسوده این شهر قرار دارد از مباحث مهم است. کل پروژه سبزه‌میدان زنجان در یک محدوده ۶.۶ هکتاری اجرا شده و برای ۳۷۰۰ متر مربع در این محدوده، غرفه‌هایی با کاربری تجاری و با زمینه فعالیت عرضه محصولات صنایع‌دستی و گردشگری در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: محدوده میانی این پروژه عرصه‌ای به وسعت دو هکتار را شامل می‌شود که قرار است مکانی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و آیینی باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش شمالی پروژه نیز تالار شهر با ابعاد ۷۰۰۰ متر مربع در دست ساخت است که کاربری فرهنگی دارد، تاکید کرد: محور داودقلی - دلجویی چندین سال است بازگشایی شده و به کاهش ترافیک شهر کمک بسیاری کرده ولی متاسفانه هنوز گره‌هایی در این پروژه وجود دارد که برای حل این مشکلات و تسریع در تکمیل این پروژه مشکلات مربوط به معاون وزیر راه‌وشهرسازی مطرح شد.

این مسئول گفت: این محور به دو بخش تقسیم شده که بخش اول آن شامل حد فاصل دروازه رشت تا خیابان داودقلی و همچنین ضلع غربی محور داودقلی و بخش دوم ادامه دلجویی از داودقلی تا خیابان امام (ره) و ضلع شرقی محور داودقلی است که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم با باز شدن گره‌های موجود تا پایان سال، این پروژه به پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد برسد و منابع حاصل از این محل دوباره در بافت‌های فرسوده شهر زنجان هزینه شود.

طاهری با اشاره به اینکه ترویج بسته تشویقی شهرسازانه نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از تاکیدات مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در این دیدار بود، گفت: مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خواستار تبیین، ترویج و آگاهی بخشی این بسته تشویقی به گروه‎‌های هدف بود و در این میان استفاده از این بسته تشویقی در بسیاری از استان‌ها منجر به افزایش صدور پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده شده است.

وی به گزارشی از وضعیت بافت فرسوده در شهر زنجان اشاره کرد و گفت: منطقه اسلام‌آباد در شهر زنجان هر چند جزو بافت فرسوده محسوب نمی‌شوند اما از آن‌جا که بر اساس اصول شهرسازی ساخته نشده‌ با مشکلات بسیاری مواجه بوده و جمعیت بالایی نیز دارند و باید نظم شهری به این مناطق تزریق شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تامین خدمات در سکونت‌گاه‌های غیررسمی در شهر زنجان تاکید و بیان کرد: این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha