• سه‌شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402021912303
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سرپرست اوقاف و امور خیریه تیران و کرون:

توسعه اقتصادی با ظرفیت وقف در تیران و کرون مغفول مانده است

توسعه اقتصادی با ظرفیت وقف در تیران و کرون مغفول مانده است

ایسنا/اصفهان سرپرست اوقاف و امور خیریه تیران و کرون گفت: توسعه اقتصادی با بهره‌گیری از ظرفیت وقف و موقوفات در این شهرستان مغفول مانده و کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

حامد جعفرزاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت وقف در تیران و کرون، اظهار کرد: میزان موقوفات این شهرستان نسبت به فرصت‌ها و ظرفیت‌ها کم بوده و نیاز به ترویج فرهنگ وقف و احیا موقوفات و درآمدزایی آن است.

وی افزود: موقوفه فاطمه نسا واقع در بخش کرون که سطح سه روستا را با مساحت پنج هزار هکتار پوشش می‌دهد یکی از موقوفات بزرگ این منطقه بوده که درآمد آن صرف توسعه عتبات عالیات می‌شود.

سرپرست اوقاف و امور خیریه تیران و کرون، ادامه داد: اقدامات قانونی برای تبدیل به احسنت این موقوفه که سال‌هاست مورد مطالبه مردم و پیگیری مسئولان بوده در حال انجام بوده تا اینکه به زودی سرانجام آن مشخص شود.

وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی از منظر کشاورزی، صنعتی و گردشگری در این شهرستان مورد توجه و بازخورد خوبی داشته است، تصریح کرد: توسعه اقتصادی با بهره‌گیری از ظرفیت وقف و موقوفات در این شهرستان مغفول مانده و کمتر مورد توجه قرار گرفته که در یک بازه زمانی کوتاه مدت در دوره مدیریت، جدی دنبال خواهد شد.

 به گفته جعفرزاده ۱۸۴ موقوفه در این شهرستان وجود دارد که درآمدزایی نداشته و تاکنون وضعیت اقتصادی آن احیا نشده و با رسیدگی به این موضوع شاهد تحول جدی در درآمدزایی و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی خواهیم بود.

وی ادامه داد: درآمد موقوفات در توسعه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی و همچنین محرومیت‌زدایی نقش مهمی دارد و می‌تواند با ایجاد بسترهای اشغال و تولید نیازهای جامعه را نیز حل کند.

سرپرست اوقاف و امور خیریه تیران و کرون با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جدی مراکز فرهنگی این شهرستان کمبود اعتبارات است، خاطرنشان کرد: با احیا موقوفات و توسعه وقف درآمدهای پایدار ایجاد و این مراکز از آن استفاده خواهند کرد.

وی نقش اوقاف در حفظ نیت واقف را مهم خواند و گفت: برخی از افراد با تبلیغات سو نگرش فکری مردم را نسبت به وقف در اوقاف تغییر داده و این موضوع باعث شده تا مردم مال خود را وقف رسمی نکنند و همین مسئله در تغییر نیت واقف و یا از بین رفتن آن نقش داشته و تنها خیر در رسیدن به هدف خود و ذی‌نفعان ضرر کرده‌اند.

جعفرزاده نظارت بر عملکرد اوقاف و امکان رصد هزینه نیت واقف را دلیلی بر حسن نیت این سازمان بیان کرد و اظهار کرد: مردم تحت تأثیر تبلیغات نادرست برخی از افراد قرار نگیرند.

سرپرست اوقاف و امور خیریه تیران و کرون به ساماندهی وضعیت مالی مساجد و آستان مقدس امامزادگان اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون باید تمام درآمد و هزینه‌های مساجد، بقاع متبرکه و موقوفات تحت نظارت سازمان اوقاف و امور خیریه باشد و حمایت‌های این نهاد نیز از مراکز دارای این تشکیلات انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha