• سه‌شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402021912323
  • خبرنگار : 50177

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان:

براساس قرآن مبارزه با ربا انجام گیرد/ تدوین سند جامع قرآنی دانشگاه‌های لرستان

براساس قرآن مبارزه با ربا انجام گیرد/ تدوین سند جامع قرآنی دانشگاه‌های لرستان

ایسنا/لرستان مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان گفت: براساس قرآن، مبارزه با ربا در جامعه انجام گیرد.

حجت‌الاسلام دکتر حبیب‌الله حاتمی کن‌کبود، عصر امروز نوزدهم اردیبهشت‌ماه در آیین اختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه‌های سراسر کشور که در محل سالن آمفی‌تئاتر شهید قاسم سلیمانی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: همراه داشتن و عمل به قرآن تأثیرگذار است؛ از اهتمام به قرآن کریم در سیره امام خمینی (ره) همین بس که در ماه مبارک رمضان هر سه روز یک ختم قرآن و غیر ماه مبارک هر ۱۰ روز یک ختم داشتند که تأثیر جهانی شخصیت ایشان و نفوذ کلام رهبری به‌واسطه همین انس با قرآن بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه این توفیق برای استان فرهنگی لرستان حاصل شده که میزان جشنواره قرآن و عترت باشد، افزود: امید که جشنواره‌های فرهنگی موجب برداشته شدن پسوند و پیشوند محرومیت از لرستان شود.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان بیان کرد: مطالعه و حاکم شدن فرهنگ قرآن موجب برکت زندگی‌ها می‌شود.

حاتمی کن‌کبود افزود: امیدواریم مبارزه با ربا در جامعه شکل گیرد تا هیات علمی دانشگاه برای رهایی از مستأجری تمام توان خود را صرف گرفتن وام با بازپرداخت ۱۵ ساله نکند و این موارد نشان می‌دهد در عمق کار از قرآن و محتوای آن فاصله گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه به برکت این جشنواره‌هاست که قرار بوده آیات قرآن تبیین تا خلق خدا متوجه شوند بناست قرآن زندگی آن‌ها را تغییر دهد، تصریح کرد: به پیوست این جشنواره، تدوین بانک جامع اطلاعات قرآنی (اطلس) دانشگاه‌های استان برای شناسایی چهره‌های قرآنی کل دانشگاه‌های لرستان انجام خواهد شد.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان اضافه کرد: اگر در دانشگاه‌های کل استان، چهره‌ها و خانواده‌های قرآنی شناسایی شوند سال بعد می‌توان نهضت قرآنی جشنواره را تکمیل کرد و زمینه برای معرفی برخی چهره‌های نخبه قرآنی جامعه را به بنیاد نخبگان فراهم ساخت.

وی بر زمینه‌سازی برای معرفی فناوری‌های قرآنی توسط پارک فناوری تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های قرآنی نظیر سازمان تبلیغات از این ظرفیت بهره بگیرند.

به گزارش ایسنا، تلاوت مجلسی استاد حامد شاکرنژاد، قاری‌ بین‌المللی قرآن از جمله برنامه‌های جذاب اختتامیه این جشنواره بود

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha