• چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402022012859
  • خبرنگار : 50534

یک منتقد:

نقد به معنای ساده ارتباط، انتقال اطلاعات و معنی است

نقد به معنای ساده ارتباط، انتقال اطلاعات و معنی است

ایسنا/زنجان اولین نشست از سلسله نشست‌های فصل سخن سال‌جاری در باشگاه علمی و فرهنگی جهاددانشگاهی در دانشگاه زنجان با موضوع نقد کتاب «ارتباطات اثر بخش ضرورت مدیریت» اثر جیمز ارورک، برگزار شد.

فصل سخن، عنوان سلسله نشست‌هایی است که با تاکید بر جریان‌های فکری و فرهنگی موجود در حوزه نشر ایران در حوزه علوم انسانی در واحدهای سازمانی مجموعه جهاد دانشگاهی در سراسر کشور برگزار  و واحدهای برگزارکننده در قالب این طرح، میزبان سلسله‌ نشست‌هایی با محوریت نقد و بررسی تازه‌ترین کتاب‌های منتشرشده در حوزه علوم انسانی خواهند بود.

اولین نشست از سلسه نشست‌های فصل سخن در جهاددانشگاهی واحد زنجان با موضوع نقد کتاب «ارتباطات اثر بخش ضرورت مدیریت» اثر جیمز اروک و با حضور دکتر امید مهدیه، عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان؛ مهدی دانشور، نازنین نظری و هادی محمدی از برگزیدگان مسابقه کتاب و کتابخوانی به عنوان منتقدین این کتاب، به همت مرکز انتشارات این واحد برگزار شد.

در این نشست عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با اشاره به اصول صحیح نقد، گفت: نقد به معنای ساده ارتباط، انتقال اطلاعات و معنی است.

امید مهدیه با اشاره به شیوه مخاطب‌شناسی و ترجیح مخاطبان امروزی نسبت به مطالعه، افزود: زمانی یک ارتباط اثربخش است که مخاطب همانی که ما می‌گویم را برداشت کند، گاهی در یک جلسه یا محفلی مخاطب با زبان بدن خود پیامی به ما می‌دهد؛ در واقع ما خواه یا ناخواه در حال ارتباط برقرار کردن هستیم.

وی با نقد بر گستردگی موضاعات و حجم کم کتاب مورد نقد، اضافه کرد: مطالب بسیار خوبی در این کتاب است که خواندن آن را به مخاطبان توصیه می‌کنم اما حوزه ارتباطات و هدف از یک ارتباط بسیار گسترده است که نمی‌توان تمام آن را در یک کتاب گنجاند.

این مدرس دانشگاه افزود: هر ارتباطی یک هدف دارد و زمانی که افراد به آن هدف می‌رسند، می‌توان گفت آن ارتباط اثربخش است.

یکی دیگر از منتقدان در ادامه این نشست گفت: ارتباط بدون هیچ پرسشی مهم‌ترین مهارتی است که هر مدیر یا یک فرد می‌تواند داشته باشد این مهم پیوندی بین ایده‌ها و عمل است.

نازنین نظری با بیان اینکه توانایی برقراری ارتباط چیزی است که افراد را با دیگران در یک سازمان، یک صنعت و یک جامعه مرتبط می‌کند، اذعان کرد: مهارت باید در قلب هر چیزی باشد که شرکت بخش خصوصی یا عمومی را با عملکردی موفق رو به رو می‌کند. ارتباط موثر، متمرکز بر روی فرآیندهایی است که در ارتباطات تجاری دخیل هستند و به طور خاص بر روی روش‌هایی تمرکز می‌کند که در آن شما می‌توانید با دانش و مهارت بیشتری به عنوان یک رابط آگاهی پیدا کنید.

یکی دیگر از برگزیدگان مسابقه کتاب سه دقیقه‌ای و منتقد در این نشست، گفت: این کتاب طیف گسترده‌ای از موضوعاتی را پوشش می‌دهد که برای کمک به شما برای درک بهتر فرآیند ارتباط از برنامه‌ریزی یک استراتژی برای تحلیل مخاطبان شما طراحی شده‌اند.

مهدی دانشور ادامه داد: در روزگاری که جهانی شدن یکی از عمده روش‌ها در دنیا شده است، داشتن ارتباط مؤثر نقش حیاتی در موفقیت کسب و کار خواهد داشت.

هادی محمدی منقد دیگر این جلسه نیز با اشاره به ساختار کتاب و فصل‌ها، تشریح کرد: امروزه اهمیت ارتباطات به حدی رسیده که روزبه‌روز تلاش و سرمایه‌گذاری افراد و شرکت‌ها برای ایجاد انواع ابزارها و روش‌های آسان و کارآمدتر برای ارتباط بیشتر و بیشتر شده است. ارتباطات، درک طرفین از خواسته‌ها و انتظارات یکدیگر را افزایش داده و امکان تعامل و همکاری فی‌مابین را فراهم می‌سازد، البته ارتباطات اثر بخش متولد نمی‌شوند بلکه ساخته می‌شوند، یادگیری و تمرین در کسب مهارت‌های ارتباطی از ضروریات ارتباطات مؤثر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha