مهدی پارسا امروز در همایش نقش رسانه و روابط عمومی در جهاد تبیین که به مناسبت فرارسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی به همت سازمان بسیج رسانه استان گیلان و با همکاری شورای هماهنگی روابط عمومی ها در سالن جلسات شاهد و ایثار رشت برگزار شد، با اشاره به جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان علیه جمهوری اسلامی، اظهار کرد: در حوادث ماه های اخیر شاهد بودیم که همه رسانه ها و کانال های خارجی به ویژه بی بی سی فارسی و ایران اینترنشنال و صدای آمریکا بیشترین اخبار را درباره ایران منتشر کردند.
وی با بیان اینکه رسانه های معاند لحظه به لحظه حوادث و وقایع ایران را روایت می کردند؛ به گونه ای که انگار در هیچ کجای دنیا به غیر از ایران خبری نیست، افزود: همه این خبرها جهتدار و بر خلاف منافع ملی جمهوری اسلامی ایران بود.
رئیس بسیج رسانه گیلان همه شهروندان جمهوری اسلامی را در برابر رسانه های معاند مسئول دانست و تصریح کرد: روابط عمومی دستگاه ها وظیفه دارند عملکرد نظام را منعکس کنند و در اختیار مردم قرار دهند، زیرا دشمن در این مرجعیت رسانه ای خود باورهای مردم و دستاوردهای نظام را نشانه گرفته است.
پارسا، کوتاهی رسانه های داخلی در روایت را موجب ترویج روایت اول از سوی دشمن دانست و بیان کرد: اگر عملکردها و دستاوردهای نظام را روایت کنیم، به نفع مردم است و موجب شکست رسانه ای طرف مقابل خواهد شد.
وی با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تسخیر لانه جاسوسی و... را روایت نکنیم، دشمن حتما روایت خواهد کرد، ادامه داد: دفاع مقدس هشت سال طول کشید و سال هایی که باید صرف عمران و آبادانی کشور می شد، به مقابله با دشمن اختصاص یافت، زیرا دشمنان نمی خواستند جمهوری اسلامی پا بگیرد.
رئیس بسیج رسانه گیلان، روابط عمومی ها را رابط بین مردم و دستگاه های اجرایی دانست و متذکر شد: دشمن از عدم انعکاس صحیح و به موقع عملکردهای مثبت نظام نفع می برد.
وی روایت اول را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: گاهی یک کانال محلی روایت اول؛ ولو دروغ و شایعه را منتشر می کند و این روایت اول است که در ذهن مخاطب حک می شود.
پارسا، اصلاح خبر کذب را خیلی سخت دانست و تصریح کرد: اگر قرار است در جنگ روایت ها پیروز شویم باید جهاد تبیین کنیم و لذا دستگاه ها باید کارهای خوب انجام شده را بیان کنند؛ دولت سیزدهم طی همین مدت اقدامات شایسته ای در خدمت رسانی به مردم انجام داده، اما در فقر رسانه ای به سر می برد که ابزاری برای دشمن است.
وی با بیان اینکه سازمان بسیج رسانه استان در خدمت دستگاه ها برای انعکاس عملکردهاست، ادامه داد: باید در حوزه تولید خبر خوب و امیدآفرین کار کنیم تا نقشه های دشمن برای ناامید کردن مردم در مسیر پیشرفت کشور خنثی شود.
رئیس بسیج رسانه گیلان، جذب مخاطب را موجب پیروزی در جنگ ترکیبی و افزایش سرمایه اجتماعی دانست و گفت: دشمن با جنگ رسانه ای و روانی کار خودش را پیش می برد، زیرا می داند اگر ذهن یک نفر را تسخیر کند، بخشی از خاک کشورش را به تصرف درآورده و لذا باید تلاش کنیم نقشه دشمن در زدودن هویت ملی و بی تفاوتی نسبت به جغرافیای زیستی و اعتقادی را ناکام بگذاریم.
انتهای پیام
نظرات