• یکشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402023120113
  • خبرنگار : 50310

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا مطرح کرد:

صرفه‌جویی ۲۷۰ میلیون مترمکعبی سوخت با افتتاح واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد

صرفه‌جویی ۲۷۰ میلیون مترمکعبی سوخت با افتتاح واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد

ایسنا/لرستان مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا گفت: با افتتاح واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد راندمان ما را از ۳۶ درصد به تقریباً ۵۰ درصد افزایش می‌دهد و در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود.

محسن امیری سی و یکم اردیبهشت ماه در مراسم افتتاح واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد اظهار کرد: کلنگ این نیروگاه سال ۸۴ به زمین خورد و از آن زمان بحث شاهد بحث‌هایی در رابطه با راه‌اندازی دو واحد گاز و یک واحد بخار هستیم.

وی ادامه داد: کار احداث این نیروگاه به دلایلی به تأخیر افتاد که اواخر سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ در دستور کار جدی قرار گرفت که کار احداث نیروگاه با سرعت جلو برود.

امیری افزود: واحد گازی نیروگاه در سال ۹۹ افتتاح و به مدار سراسری متصل شد و از همان زمان رئیس بنیاد مستضعفان تأکید کردند که واحد بخار نیز هرجور هست راه اندازی شود که دلیل این تعجیل را صرفه‌جویی در مصرف سوخت عنوان کردند.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا تصریح کرد: این نیروگاه هم راندمان را افزایش می‌دهد که از ۳۶ درصد به تقریباً ۵۰ درصد می‌رسد و در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود.

وی بیان کرد: ما ناترازی تأمین سوخت در کشور داریم و صنعت نیروگاهی علی‌رغم استفاده از تکنولوژی روز یکی از صنایع پرمصرف ما در کشور است.

امیری اضافه کرد: بخش بخار این نیروگاه را دی ماه ۹۹ در دستور کار خودمان قرار دادیم و با همت مجاهدانه همکاران در هلدینگ برق و انرژی صبا و گروه توسعه ۲ مپنا این اتفاق رقم خورد و توانستیم اسفندماه ۱۴۰۱ این واحد بخار را که حدوداً سالیانه ۲۷۰ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی سوخت دارد را وارد شبکه سراسری کشور کنیم.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا ادامه داد: لرستان با این افزایش ظرفیت حدود نصف بیشتر سال را می‌تواند با توان همین نیروگاه مصرف خود را داشته باشد و عملاً واردکننده نباشد.

وی افزود: همت دوستان ما در شرکت مادر تخصصی برق حرارتی، برق منطقه‌ای باختر، شرکت توزیع لرستان و استاندار و معاونان و حمایت کامل نماینده ولی‌فقیه جای تشکر دارد، واقعاً تمام استان در کنار ما قرار گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha