• دوشنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۱:۳۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402030805718
  • خبرنگار : 50039

رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:

کوتاهی دست دلالان از بازار خرید گندم/ برخورد با آتش‌زنندگان بقایای محصول

کوتاهی دست دلالان از بازار خرید گندم/ برخورد با آتش‌زنندگان بقایای محصول

ایسنا/گلستان رئیس کل دادگستری گلستان از اقدامات به موقع دستگاه قضا برای کوتاه کردن دست دلالان از بازار خرید گندم خبر داد.

حیدر آسیابی شامگاه دوشنبه ۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان اظهار کرد: بررسی آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم، هماهنگی پیشگیری از آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی با دستگاه‌های متولی و آخرین وضعیت وقوع جرایم سرقت و نزاع دسته جمعی در استان مهم‌ترین مسائل مطرح شده در این جلسه است.

وی اقدامات به موقع دادگستری استان در برخورد با دلالان را مهمترین دلیل کوتاه شدن دست آنها از بازار خرید گندم عنوان کرد و ادامه داد: قطعاً با جدیت به خرید گندم نظارت کرده و اگر دلالان بخواهند به هر نحوی در چرخه خرید تضمینی اختلال ایجاد کنند، برخورد قاطعانه می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان در خصوص آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی پس از برداشت محصول هشدار داد و خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های متولی باید پای کار باشند و مکلف هستند آثار سوء ناشی از آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی پس از برداشت را به کشاورزان اطلاع‌رسانی کرده و با متخلفان به شکل جدی برخورد کنند.

وی بر تبیین آسیب‌های آتش‌زدن بقایای محصولات کشاورزی به خاک و محیط زیست تاکید کرد و افزود: سرایت آتش به جنگل‌ها، مراتع و زمین های کشاورزی از دیگر خطرات این اقدام است که باید آحاد جامعه متوجه این خطرات باشند.

آسیابی در این جلسه به آخرین وضعیت نزاع و درگیری و سرقت در استان اشاره کرد و توضیح داد: با تلاش‌های موثر دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی، میزان وقوع نزاع و درگیری در استان ۸ درصد و سرقت هم ۵ درصدی کاهش یافته است که در کاهش سرقت رتبه دوم کشور را به دست آورده‌ایم.

گفتنی است، آتش زدن پس مانده محصولات در اراضی کشاورزی براساس ماده ۲۰ قانون هوای پاک خلاف قانون است و مرتکبین به جزای نقدی و حبس محکوم و علاوه بر این بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ۲ و ۲۲ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و ماده ۴۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع آتش زدن بقایای گیاهی جرم محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha