• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402032214156
  • خبرنگار : 71660

وزارت دفاع روسیه با نیروهای چچن قرارداد امضا کرد

وزارت دفاع روسیه با نیروهای چچن قرارداد امضا کرد

وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) از امضای قرارداد با نیروهای ویژه چچن خبر داد و این درحالیست که نیروهای واگنر از امضای چنین قراردادی خودداری کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه طبق فرمانی به تمامی "یگان‌های داوطلب" دستور داده تا تاریخ یکم ژوئیه قراردادی را با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه امضا کنند.

مسکو به واسطه این قرارداد می‌خواهد نسبت به ارتش‌های خصوصی روسی که با اوکراین می‌جنگند، نفوذ بیشتری داشته باشد.

در ازای این قرارداد، نیروهای داوطلب همان مزایای نیروهای عادی را از جمله حمایت از خود و خانواده‌هایشان در صورت کشته و یا زخمی شدن دریافت خواهند کرد.

قراردادی که وزارت دفاع روسیه امروز با گروه اخمت امضا کرد، به ارتش خصوصی متعلق به رمضان قدیروف، رئیس چچن معروف است.

برخلاف یوگنی پریگوژین، موسس گروه واگنر، قدیروف اخیرا از انتقاد از وزارت دفاع روسیه خودداری کرده است. همچنین مسکو روز جمعه اعلام کرد که نیروهای اخمت حمله‌ای را در نزدیکی شهر ماریانکا واقع در شهر دونتسک شروع کرده‌اند.

پریگوژین در واکنش به این درخواست وزیر دفاع روسیه گفت: «واگنر هیچ قراردادی با شویگو امضا نخواهد کرد.» او گفت که این دستور در مورد واگنر صدق نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۲ ۱۵:۴۵

حتی روسیه نیز ناخواسته از سیستم معکوس شدۀ آمریکا+متحدانش در جنگهای نیابتی درخاک سوریه و عراق که جذب نیرو ازملت می کردند الگوبرداری کرده این شیوه حتی می تواند تمام تروریستهای آموزش دیده توسط آمریکا+متحدانش را که زمانی در خاک سوریه و عراق فعال بودند بسوی جبهۀ اروپا به نفع روسیه جذب کند نیروهائی که آموزشهای جنگ سخت دیده و رایگان بسوی روسیه گسیل خواهند شد البته اگر روش معکوس را روسیه به اجراء بگذارد و این همان فریادهائی بود که فرماندهان عالی محورمقاومت خطاب به دشمنان عراق و سوریه بارها و بارها مطرح کردند که این آموزش دیده های ملت روزی بسوی اروپا گسیل و دامنگیرشان خواهد شد و اروپا در آتشی از جهنم فرو خواهد رفت........

avatar
۱۴۰۲-۰۳-۲۳ ۰۷:۵۸

منظورم ارتش نیابتی تروریستهای 72ملت بود که از سراسر جهان برای جنگ بسوی سوریه و عراق توسط آمریکا+متحدان سنتی اروپائیش آموزش و مسلح و اعزام می شدند و..............