• سه‌شنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402033019730
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک مسئول اعلام کرد

ورود ۲۶۴ هزار پرونده به دادگستری کل قزوین در سال گذشته

ورود ۲۶۴ هزار پرونده به دادگستری کل قزوین در سال گذشته

ایسنا/قزوین رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در سال ۱۴۰۱ مجموعه پرونده‌های ورودی به دادگستری استان قزوین ۲۱۸ هزار پرونده بوده که با احتساب پرونده‌های اجرای احکام مجموع آن به ۲۶۴ هزار پرونده می‌رسد که نسبت به سال ۱۴۰۰ با افزایش روبه‌رو بوده است.

علی شعبانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که سه‌شنبه ۳۰ خرداد به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضاییه در دادگستری کل استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: موضوع اطاله دادرسی مسئله‌ای قابل توجه است که همواره مورد توجه مسئولان عالی قوه‌ قضاییه و مدیران دستگاه قضایی بوده و راه‌حل‌هایی برای آن اندیشیده شده است. طی کردن مراحل کارشناسی، پزشکی قانونی، اقدامات ضابطین قضایی و حتی گاهی خود اصحاب دعوا موجب اطاله در دادرسی می‌شوند چون با مقررات آشنایی نداشته و دعوا را به صراحت طرح نکرده و به جهت نواقص شکلی پرونده آنان دچار اطاله دادرسی می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی هم مربوط به دستگاه قضایی است از کارمند تا قاضی که آن هم به دلایل متعددی بستگی دارد. برای مواردی هم که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ضوابط ویژه‌ای تعریف شده که در راستای رسیدگی به پرونده زمانی ثابت و نزدیک به‌هم در روز دوشنبه در نظر گرفته شده است به‌ویژه در حوزه حقوق عامه که برای مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در رابطه با تعیین تکلیف پرونده مدیرکل سابق میراث فرهنگی پس از چهار خاطرنشان کرد: برای پرونده مدیرکل سابق میراث فرهنگی در دادگاه بدوی حکم به برائت صادر شد و مورد تجدید نظر خواهی قرار گرفت و حکم صادره دادگاه تجدیدنظر، قطعی خواهد بود.

در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با نحوه برخورد با قضات متخلف، بیان کرد: در موضوع برخورد با قضات برخی تخلفات عمدی و برخی سهوی است، حجم و سختی کار و استرسی که به قاضی وارد می‌شود و فشردگی پرونده‌ها بی ارتباط با این خطاها نیست و به جرئت می‌توان گفت بخشی از نارضایتی مردم نسبت به عملکرد قضات از عللی غیرعمدی سرچشمه می‌گیرد اما مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در مورد نحوه عملکرد تیم‌های آمرین به معروف در استان قزوین عنوان کرد: در حوزه عفاف و حجاب تیم‌هایی به‌صورت ترکیبی با حمایت بانوان آمر به معروف و نیروهای بسیج و فراجا به بانوانی که پوشش مناسبی ندارد تذکراتی می‌دهند، اولویت تذکر دادن با بانوان آمر است و این سیاست و شیوه کاری ماست اگر موردی خلاف این شیوه مشاهده شد به دستگاه قضا اطلاع دهید که به سرعت رسیدگی شود.

شعبانی در پایان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ مجموعه پرونده‌های ورودی به دادگستری استان قزوین ۲۱۸ هزار پرونده بوده که با احتساب پرونده‌های اجرای احکام مجموع آن به ۲۶۴ هزار پرونده می‌رسد که نسبت به سال ۱۴۰۰ با افزایش روبه‌رو بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha