• پنجشنبه / ۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402040100347
  • خبرنگار : 50039

رئیس کل دادگستری گلستان تأکیدکرد:

شرافت و احقاق حق دو رکن مشترک وکلا و قضات

شرافت و احقاق حق دو رکن مشترک وکلا و قضات

ایسنا/گلستان رئیس کل دادگستری استان گلستان شرافت و احقاق حق را دو رکن اصلی و مشترک وکالت و قضاوت دانست و گفت: پراکندگی قوانین سبب می‌شد تا دستگاه قضا در اجرای برخی مجازات‌ها عاجز شود که حال شاهد بازنگری در برخی قوانین هستیم.

حیدر آسیابی ظهر امروز پنج‌شنبه یکم تیرماه ۱۴۰۲ در نشست بررسی پیش‌نویس لایحه تعزیرات و هجدهمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت استان گلستان که در سالن امام خمینی (ره) اجلاس جامعه‌المصطفی العالمیه گرگان برگزار شد، اظهار کرد: قسم‌نامه وکالت و قضاوت مشترکات بسیاری دارند که قسم به شرافت و تلاش برای احقاق حق و عدالت دو رکن اصلی است که باید مدنظر همه کارآموزان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جرقه بررسی پیش‌نویس لایحه تعزیرات از زمان آیت‌الله شاهرودی زده شد، ادامه داد: بیش از دو دهه تلاش شد تا بازنگری در این زمینه صورت گیرد که بالاخره پس از سال‌ها محقق گردید.

رئیس کل دادگستری گلستان «نقد» را بیان کننده نقاط قوت و ضعف دانست و افزود: پراکندگی قوانین جزایی به خصوص در بحث تعزیرات برای دادگستری جهت صدور رأی در برخی احکام معضل بود و دستگاه قضا در اجرای برخی مجازات‌ها عاجز می‌شد که با تغییر در برخی مجازات‌ها از جمله «شلاق» شاهد تأثیرگذاری خوب احکام هستیم.

وی ضابطه‌مندی اعمال نهادهای ارفاقی را از دیگر محاسن لایحه عنوان کرد و با بیان اینکه نوآوری‌های جدید در حوزه جرم‌انگاری داریم، خاطرنشان کرد: مجموعه دادگستری استان گلستان از شخصیت‌های علمی برخوردار بوده و این بسیار مهم است که از این افراد بیشتر بهره‌مند شویم.

شرافت و احقاق حق دو رکن مشترک وکلا و قضات

لزوم رعایت اصول حرفه‌ای وکالت

رئیس کانون وکلای گلستان در این نشست با بیان اینکه کارآموزان پس از سپری کردن یک دوره ۱۸ ماهه موفق شدند به این درجه نائل آیند، تصریح کرد: وکالت به معنای خاص «شغل تجاری» نیست و در این شغل اخلاق حرف اول را می‌زند و ماحصل آن است که عدالت محقق می‌شود.

حمیدرضا مومن بر لزوم رعایت اصول حرفه‌ای شغلی توسط وکلا تأکید کرد و گفت: استقلال در امر دفاع، صداقت، امانت‌داری و حفظ شان وکالت از ویژگی‌های وکلا است.

وی با اشاره به اینکه وقتی صحبت از شأن به میان می‌آید همه رده‌ها و افراد را شامل می‌شود، تصریح کرد: باید همه وکلا ضمن مطالعه متن قسم‌نامه به آنچه می‌خوانند پایبند باشند.

شرافت و احقاق حق دو رکن مشترک وکلا و قضات

گفتنی است، همزمان با برگزاری نشست بررسی پیش‌نویس لایحه تعزیرات، آیین تحلیف ۵۰ نفر از بانوان و آقایان کارآموز وکالت دادگستری استان گلستان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha