• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402040603462
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار تیران و کرون:

رفتارهای سلیقه‌ای برخی از متولیان مساجد مانع پویایی و جذب جوانان است

رفتارهای سلیقه‌ای برخی از متولیان مساجد مانع پویایی و جذب جوانان است

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون گفت: رفتارهای سلیقه‌ای و عملکرد سنتی برخی از متولیان مساجد مانعی در پویایی و جذب نسل جدید به این مراکز است.

علی محمدی کیا، شامگاه(دوشنبه، ۵ تیرماه) در گردهمایی هیئت امنا مساجد تیران با انتقاد از نوع رفتار و منش هیئت امنا، امام جماعت و خادمین برخی از مراکز دینی، اظهار کرد: باید تغییر نگرش در مدیریت این نهادهای مهم فرهنگی و دینی رقم بخورد، در غیر این صورت در رسیدن به اهداف بلند و آینده توفیقی نخواهیم داشت.

وی افزود: کارکردهای مساجد باید افزایش یابد و این مراکز دینی به‌عنوان محور فعالیت‌های مهم و رسمی هر محله مطرح باشند.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به رفتارهای سلیقه‌ای برخی از متولیان مساجد، تصریح کرد: وقتی پای گفت‌وگو با نسل نوجوان و جوان می‌نشینیم از نوع رفتارهای برخی از هیئت امنا، روحانی و خادم مسجد انتقاد می‌کنند و این موضوع منجر به کاهش جمعیت این قشر می‌شود.

وی ادامه داد: باید برنامه‌ها به‌‍روز و آینده پیش‌رو را در نظر بگیریم و در جوان‌سازی کادر اجرایی مساجد و مراکز فرهنگی مثل آستان مقدس امامزادگان پیشگام شویم.

محمدی کیا با اشاره به توطئه دشمن در انحراف نسل جدید، تصریح کرد: وقتی در اتاق فکر دنیای غرب برای تخریب سرمایه انسانی برنامه‌ریزی می‌کنند، ما نباید با رفتار غلط خود موجب دفع نسل جوان و نوجوان از مساجد بشویم، بلکه باید پر قدرت تر از گذشته به حفظ دین در جامعه کمک کنیم.

به گفته وی، دشمن واقعیت و کارکرد مساجد را در کشورمان شناخته و سعی کرده این مراکز را مورد هدف قرار دهد و اینگونه مانع از جذب افراد به مسجد بشود.

به اعتقاد محمدی کیا، وابستگی اداره مساجد به دولت منجر به شکست و ناکارآمدی کارکردهای این مراکز خواهد شد از این رو زمینه‌سازی در تقویت و رشد مشارکت اجتماعی برای اداره آن لازم است.

وی با تأکید بر محور قرار گرفتن مساجد در برنامه‌ها و رویدادها، اظهار کرد: همدلی و همکاری‌های مشترک بین گروه‌های سنی مختلف این مهم را محقق می‌سازد و نباید نسبت به تنوع برنامه‌ها غفلت کنیم.

فرماندار تیران و کرون امیدآفرینی را مهم خواند و یادآور شد: مساجد به‌عنوان مراکز امید‏آفرین به نقش و مأموریت خود بپردازند و این‌گونه همه را در کنار یکدیگر جذب کنند.

وی جهاد تبیین را به‌عنوان یک وظیفه همگانی معرفی کرد و گفت: اطلاع رسانی وآگاهی بخشی در هر محله از مساجد باید نشات و توسعه پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha