• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402040603837
  • خبرنگار : 50026

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مطرح کرد:

عدم توازن در رشد تعرفه و درآمد؛ دلیل تاخیر در پرداخت کارانه پزشکان

عدم توازن در رشد تعرفه و درآمد؛ دلیل تاخیر در پرداخت کارانه پزشکان

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاخیر در پرداخت کارانه پزشکان حاصل بدهی‌های تجمیعی سنواتی ناشی از عدم توازن در رشد تعرفه و درآمد اختصاصی با هزینه‌های بیمارستانی است.

سید محمد موسوی میرزایی، امروز سه شنبه ۶ تیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای حمایت از جوانی جمعیت و فرزند آوری و درمان زوج‌های نابارور، امیدواریم مرکز ناباروری قاین تا سال آینده راه اندازی شود.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت شناسایی افراد نابارور و خدمات تخصصی درخواست ایجاد مرکز ناباروری قاین جهت اخذ مجوز قانونی به وزارت ارسال و پیگیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: پیگیری‌های متعددی توسط دانشگاه و به خصوص نماینده قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش تخت بیمارستانی صورت گرفته و علاوه بر پروژه توسعه بیمارستان قاین، با مصوبه‌ای که گرفته شده ۹ هزار و ۷۰۰ متر مربع دیگر به فضای ساختمانی بیمارستان قاین اضافه خواهد شد. 

موسوی میرزایی در خصوص کمبود پزشکان متخصص در شهرستان‌های خراسان جنوبی افزود: سال گذشته از دو هزار و ۲۰۰ پزشک متخصص ۸۰ نفر سهم خراسان جنوبی بود که آبان ماه جذب شدند. 

وی گفت: سال جاری نیز متخصصین مورد نیاز از وزارت بهداشت درخواست خواهد شد و در زمان توزیع متخصصین که آبان ماه است، سهم قائنات برابر نیاز داده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در حال حاضر ۲۹ متخصص در قائنات مشغول به فعالیت هستند که در هفت رشته تخصصی اعتبارات مقیمی در راستای خدمات فوری به بیماران و زمینه ماندگاری پزشکان تخصیص یافته است.

وی، پیرامون کمبود پزشک عمومی اظهار کرد: این مشکل در خیلی از نقاط کشور وجود دارد و اعتبارات طرح پزشک خانواده هم در مجلس گذاشته شده است. 

موسوی میرزایی افزود: برای رفع کمبود پزشک در استان،  پزشکان عمومی و متخصصینی که تمایل به استخدام داشته باشند از سهمیه استخدامی دانشگاه، زمینه جذب و استخدام پزشک عمومی و متخصص فراهم شده است  لذا هر پزشک عمومی و متخصص که در سال جاری تمایل، به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی دارد، به استخدام دانشگاه در خواهد آمد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص پرداخت کارانه به پزشکان ادامه داد: به طور متوسط ماهیانه یک کارانه در طی ۱۸ ماهه گذشته پرداخت شده است.

وی با اشاره به درخواست شروع ساخت آشپزخانه بیمارستان، کمبود نیروی انسانی و نیروی خدماتی و راه اندازی بخش مغز و اعصاب بیان کرد: اعتبار ساخت آشپزخانه بیمارستان تخصیص می‌یابد و تا دو هفته آینده بازبینی و جانمایی تخت های بیمارستان جهت بستری بیماران مغز و اعصاب به عمل خواهد آمد.

موسوی میرزایی یادآور شد: در مصوبات سفر رئیس جمهور اعتبار برای ساختمان دانشکده علوم پزشکی قاین گذاشته شده و به محض تخصیص، کار شروع می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha