• جمعه / ۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402040905301
  • خبرنگار : 50040

نماینده رشت و خمام در مجلس عنوان کرد

رضایت ۷۰ درصدی معلمان از طرح رتبه بندی

رضایت ۷۰ درصدی معلمان از طرح رتبه بندی

ایسنا/گیلان نماینده رشت و خمام در مجلس، با بیان اینکه در طرح رتبه بندی قدم اول را برداشتیم، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد از معلمان که شامل رتبه بندی شدند، راضی هستند.

محمدرضا احمدی سنگری، با اشاره به توجه برنامه هفتم توسعه به جذب جاماندگان از تحصیل، اظهار کرد: افرادی که به دلیل مشکلات مالی از ادامه تحصیل جامانده اند، با اولویت مقطع ابتدایی می توانند ادامه تحصیل دهند.

وی از تهیه نیازمندی های تحصیلی شامل نوشت افزار و پوشاک و کیف و کفش و تعذیه رایگان و خوابگاه و سرویس و مدارس شبانه و... برای این جاماندگان در برنامه هفتم خبر داد و تصریح کرد: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در حال بررسی این ماده بوده و به زودی برای سایر مقاطع نیز برنامه ریزی می کنیم تا در جمهوری اسلامی جامانده از تحصیل نداشته باشیم.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی ویژه خبری باران، با اشاره به طرح ساماندهی معلمان غیر رسمی آموزش و پرورش، افزود: مقرر بود که دولت لایحه جذب معلمان و نیروهای فرهنگی اعم از حق التدریس و نهضتی و پیش دبستانی و غیر انتفاعی را به مجلس بیاورد.

احمدی، با بیان اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس این طرح را آماده کرده است، گفت: به دلیل عدم تخصیص بودجه، این طرح متوقف شده و دولت باید تکمیل لایحه را انجام دهد تا تکلیف همه فرهنگیان که منتظر جذب در آموزش و پرورش هستند روشن شود.

وی قانون رتبه بندی معلمان را یکی از افتخارات دولت یازدهم دانست و اضافه کرد: رتبه بندی معلمان با هدف حفظ جایگاه و منزلت معلم انجام شد و لذا فرهنگیان شاهد برخورد مجلس با رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر آموزش و پرورش به دلیل عدم پرداخت به موقع حقوق معلمان در شب عید بودند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس، با بیان اینکه در طرح رتبه بندی قدم اول را برداشتیم، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد از معلمان که شامل رتبه بندی شدند، راضی هستند و ۳۰ درصد باقی مانده فرایند تکمیل پرونده را دنبال می کنند.

وی با اشاره به انجام مجدد تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره بازنشستگی فرهنگیان در مجلس یازدهم، اضافه کرد: فرهنگیان باید هیئت مدیره این صندوق بوده و ورودی و خروجی صندوق را بدانند و از امکانات آن بهره مند شوند لذا برای اتخاذ حق فرهنگیان این کار را انجام خواهیم داد.

احمدی همچنین به الحاقیه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد و متذکر شد: قانون جوانی جمعیت شامل تسهیلاتی برای جوانان می شود، اما بانک ها در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری عملکرد خوبی نداشتند و لذا دولت را مجاب کردیم تسهیلات بیشتری را در اختیار جوانان قرار دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha