• یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1402042516078
  • خبرنگار : 30165

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

این‌که نفقه به عهده مردان است، نباید باعث سلب امتیازات حقوقی زنان کارمند شود

این‌که نفقه به عهده مردان است، نباید باعث سلب امتیازات حقوقی زنان کارمند شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد موضوع پرداخت‌نشدن حق عائله‌مندی به زنان کارمند، گفت: این‌بحث که نفقه بر عهده مرد است، هیچ ملازمه فقهی ندارد که امتیازات حقوقی زنان کارمند از آن‌ها سلب شود. باید در این رابطه با مبانی فقهی موجود نسبت به رفع مشکلات اقدام‌ کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در مراسم سالروز بازدید مقام معظم رهبری از پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی که امروز با عنوان «رویان برای ایران جوان» برگزار شد، گفت: دیدار مقام معظم رهبری از پژوهشگاه رویان نشان از حکیم و فرزانه بودن ایشان دارد. این‌ مرکز با حمایت ایشان و تلاش‌های دانشمندانی همچون مرحوم کاظمی آشتیانی راه‌اندازی شده است. 

وی‌  افزود: فعالیت پژوهشگاه رویان هم‌ علمی و هم فرهنگی است؛ چراکه «رویان» نهاد اثربخش فرهنگی است و باید به این موضوع به خوبی پرداخت. خدا را شاکریم که جهاددانشگاهی با وزارت علوم ادغام نشد. علت موفقیت جهاددانشگاهی این است که مجموعه نخبگانی مردمی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تقسیم‌بندی علوم به صورت علوم بنیادی و کاربردی، گفت: امتیازی ‌که جهاددانشگاهی دارد، این‌ است که از بدو تاسیس تاکنون توانسته بین طرح‌های بنیادین و کاربردی هم‌افزایی ایجاد کند. امروز می‌توان از جهاددانشگاهی نظریه مدیریت دانش استخراج کرد. 

وی با بیان اینکه نهادهای مختلف نیازمند یک‌ سند راهبری هستند، تصریح کرد: پژوهشگاه رویان نیز باید سند راهبری داشته باشد که مصوب و ابلاغ شود.

خسروپناه در مورد موضوع پرداخت نشدن حق عائله‌مندی به زنان کارمند، گفت: این‌بحث که نفقه بر عهده مرد است، هیچ ملازمه فقهی ندارد که امتیازات حقوقی زنان کارمند از آن‌ها سلب شود. این سؤال مطرح می‌شود که اگر این‌حقوق از بانوان سلب شود، آیا به حقوق زن‌ضرر وارد می‌شود؟ در پاسخ باید گفت که این ضرر قطعاً وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر حقوق اعتباری اجتماعی از بانوانی ‌که مشغول کار هستند، سلب شود، به شخصیت بانوان و تحکیم خانواده ضرر وارد می‌کند. لذا باید در این رابطه با مبانی فقهی موجود نسبت به رفع مشکلات اقدام‌ کرد. مدیران باید به بانوان شاغل به کار به عنوان رکن خانواده نگاه کنند، نه یک‌ کارمند. باید مدیران را تشویق کنیم که نسبت به بانوان نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha