• یکشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402050804646
  • خبرنگار : 50604

اهالی ۶ روستای پشت «سد چایلی» نرفته برگشتند!

اهالی ۶ روستای پشت «سد چایلی» نرفته برگشتند!

ایسنا/گلستان دستگاه قضایی تکلیف اهالی ۶ روستای محدوده کاسه سد چایلی گلستان را پس از ۱۸ سال بلاتکلیفی مشخص کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان صبح امروز یک شنبه ۸ مرداد ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران از تعیین تکلیف اهالی ۶ روستای محدوده کاسه سد چایلی شهرستان مراوه‌تپه گلستان را پس از ۱۸ سال بلاتکلیفی خبر داد و اظهار کرد: کوچ بلاتکلیف اهالی روستاهای منطقه سد چایلی سبب شد تا دستگاه قضایی به موضوع ورود کند و دستور خدمات دهی مجدد به روستاییان این منطقه را صادر کند.

وی با بیان اینکه خدمات به اهالی این روستا از این ماه از سر گرفته شد، ادامه داد: روستاهای خوجه گلدی، سوزش، ساری قمیش، قره آقاشلی، شورجه و قربان پیکار پس از سال ۱۳۸۴ که کلنگ احداث سد چایلی به زمین زده شد، در طرح کوچ اجباری ناشی از اجرای طرح قرار داشتند.

حیدر آسیابی با تأکید بر اینکه مقرر شده بود اهالی این مناطق در ازای اختصاص زمین برای اسکان در محل جدید، جابجا شوند، افزود: طی این سال‌ها سد ساخته نشد و اقدامی برای جابجایی اهالی هم صورت نگرفت.

وی با اشاره به اینکه در این سال‌ها هم به علت این که این روستاها در طرح جابجایی قرار داشتند، خدماتی مانند مجوز ساخت و ساز جدید و واگذاری انشعاب آب، برق و گاز هم به ساکنان داده نمی‌شد، خاطرنشان کرد: اواخر سال گذشته در دیدار با اهالی شهرستان مراوه‌تپه، این موضوع از سوی اهالی مطرح و خواستار ورود دادگستری برای حل مشکل شدند و در همان زمان ضرب الاجلی برای دستگاه‌های اجرایی مرتبط تعیین و پس از پایان این مهلت، ارائه خدمات دولتی به اهالی این روستاها از این ماه پس از یک تعلیق ۱۸ ساله، از سرگرفته شد.

این مقام قضایی تصریح کرد: بر اساس قانون اگر با گذشت ۵ سال طرح‌های عمرانی اجرا نشود دولت مکلف است به املاکی که در این طرح‌ها قرار گرفته، دوباره خدمات از جمله مجوزهای ساخت و ساز و انشعاب‌های زیرساختی ارائه کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha