• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402052314680
  • خبرنگار : 50455

استاندار قم:

موزه آرایی باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس استان قم نیازمند پیگیری‌های ملی است

موزه آرایی باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس استان قم نیازمند پیگیری‌های ملی است

ایسنا/قم استاندار قم عنوان کرد: در حال حاضر بخش عمده این باغ موزه آماده شده و تنها موزه‌آرایی مانده که نیازمند پیگیری‌های ملی است؛ در دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور برای بحث تجهیز و موزه‌آرایی این مجموعه پیشنهاداتی داده‌ایم که از محل اعتبارات استان برای آن استفاده می‌کنیم.

به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل استانداری قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی امروز ۲۳مردادماه با سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دیدار کرده و درخصوص تکمیل پروژه باغ موزه انقلاب و اسلامی و دفاع مقدس استان قم به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش ایسنا، استاندار قم در این دیدار در خصوص اختصاص اعتبار مالی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان، افزود: در سفر آیت‌الله رئیسی به استان که در سال ۱۴۰۰ اتفاق افتاد، مصوب شد حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه به استان اختصاص داده شود.

وی با اشاره به لزوم به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های استانی برای اتمام هرچه سریع‌تر این پروژه مهم، تصریح کرد: با تلاش مدیریت استان و همکاران ما در اداره‌کل حفظ آثار موفق به جذب ۱۰۰ درصد این اعتبار شدیم.

شاهچراغی عنوان کرد: در حال حاضر بخش عمده این باغ موزه آماده شده و تنها موزه‌آرایی مانده که نیازمند پیگیری‌های ملی است؛ در دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور برای بحث تجهیز و موزه‌آرایی این مجموعه پیشنهاداتی داده‌ایم که از محل اعتبارات استان برای آن استفاده می‌کنیم.

در ادامه این دیدار سردار کارگر ضمن قدردانی از همراهی استاندار قم در راستای تجهیز و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قم و تلاش جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس در استان، با اشاره به جایگاه و نقش ویژه قم در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر لزوم بازنمایی و گویاسازی نقش این استان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، به‌ویژه برای نسل جوان و نوجوان تاکید کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در این استان و نیز تحصیل طلاب بین‌المللی در حوزه علمیه قم، پرداختن به موضوعات بین‌المللی دفاع مقدس و مفاهیم انقلاب اسلامی را در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس ضروری دانست.

در این جلسه مقرر شد، برای انجام بهتر امور مربوط به ساخت، تکمیل و تجهیز مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قم تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و استانداری قم به امضا برسد و در جهت تسریع امور تقسیم‌کار صورت بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha