• چهارشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402060100077
  • خبرنگار : 50214

در دولت سیزدهم رقم خورد؛

رشد ۴.۵ برابری ایجاد زیرساخت‌ در شهرک‌های صنعتی استان یزد

رشد ۴.۵ برابری ایجاد زیرساخت‌ در شهرک‌های صنعتی استان یزد

ایسنا/یزد مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد گفت: بنا به برنامه این شرکت تنها در دو سال گذشته بیش از ۸۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع داخلی شرکت برای ایجاد زیرساخت های صنعتی و توسعه شهرکها و نواحی صنعتی استان یزد، هزینه شده است.

«محمد دهقان» با اشاره به جهش عملکردی شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد در ایجاد زیرساخت های صنعتی، اظهار کرد: بنا به برنامه این شرکت تنها در دو سال گذشته بیش از هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع داخلی شرکت برای ایجاد زیرساخت‌های صنعتی و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هزینه شده است.

وی با اشاره به رشد ۴.۵ برابری عملکرد شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد در ایجاد زیرساخت، افزود: یکی از اساسی ترین نیازهای توسعه صنعتی تامین آب و ایجاد زیرساخت مناسب برای این موضوع است هر چند که استان یزد با مسئله کمبود آب روبرو است اما پروژه های ایجاد شبکه آبرسانی در شهرکها و نواحی صنعتی استان متوقف نشده و تنها در دولت سیزدهم ۴۴ کیلومتر شبکه آبرسانی در این بخش ایجاد شده است.

دهقان با اشاره به اقدامات زیست محیطی در شهرکهای صنعتی استان، افزود: ایجاد تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب، از جمله اقداماتی است که هم جنبه محیط زیستی آن قابل اهمیت است و هم با توجه به کمبود آب می توان با استفاده از تصفیه فاضلاب، آب مورد نیاز در فضای سبز در شهرکهای صنعتی را تامین کرد که در این زمینه با افزایش ۶۰ درصدی نسبت به سال ۹۸ و ۹۹ در دوسال گذشته ۷۶ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرکها و نواحی صنعتی استان یزد ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خاطرنشان کرد: عملیات راه سازی و ایجاد راههای دسترسی از جمله پروژه های عمرانی در شهرکها و نواحی صنعتی استان است که در این زمینه هم با رشد ۷۷ درصدی نسبت به سالهای ۹۸ و ۹۹، شرکت شهرک‌های صنعتی یزد توانسته در دو سال ابتدایی دولت سیزدهم ۷۰۰ مترمربع از راه ها و شبکه های مواصلاتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را ایجاد کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان، دهقان ابراز کرد: همچنین در همین مدت ۱۸ کیلومتر شبکه توزیع گاز، ۵۹ کیلومتر شبکه توزیع برق و روشنایی، ۱۰ مترمکهب مخزن بتنی زمینی ذخیره آب در شهرکها و نواحی صنعتی استان یزد ایجاد شد که امیدواریم با ایجاد این زیرساخت ها و واگذاری ان به سرمایه گذاران واجد شرایط، شعار امسال که به رشد تولید تاکید دارد محقق شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha