• چهارشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402060805939
  • خبرنگار : 50604

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد

گلستان رتبه برتر در مبارزه با مواد مخدر/ تکمیل کمپ توسکستان تا پایان سال

گلستان رتبه برتر در مبارزه با مواد مخدر/ تکمیل کمپ توسکستان تا پایان سال

ایسنا/گلستان دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از افزایش ظرفیت و بهره‌برداری از فضای جدید اردوگاه و کمپ ترک اعتیاد توسکستان گلستان تا پایان سال خبر داد.

اسکندر مومنی، امروز چهارشنبه ۸ شهریور در سفر خود به استان گلستان و در حاشیه بازدید از اردوگاه نگهداری و درمان معتادان در شهرستان گرگان اظهار کرد: استان گلستان در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر جزء سه استان برتر کشور به شمار می‌رود.

وی از بهره برداری و افتتاح مرکز ترک اعتیاد توسکستان تا پایان سال خبر داد و افزود: گلستان در زمینه نگهداری و درمان معتادان متجاهر نیز اقدامات خوبی دارد و با دو طرح گسترش ظرفیت مرکز ماده ۱۶ توسکستان گرگان برای نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان و اردوگاه علی‌آباد در این راستا گام‌های موثری برداشته است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، استان گلستان را یکی از استان‌های نمونه در زمینه درمان و نگهداری معتادان متجاهر و همچنین پیشگیری از اعتیاد برشمرد و افزود: استان گلستان در طرح پیشگیری از اعتیاد در طرح یاری‌گران زندگی در حوزه آموزش و پرورش و در حوزه محلات و روستاها اقدامات راهبردی داشته است.

وی میزان کشفیات مواد مخدر در گلستان را بیشتر از میانگین کشوری اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه کشور افغانستان که تامین کننده ۸۰ درصد مواد مخدر دنیا است در همسایگی ما قرار دارد، مقابله و کنترل مرزها اهمیت بالایی دارد، اما راه حل اصلی در پیشگیری است.

مومنی با بیان اینکه تا پایان سال شاهد اتفاقات خوبی در حوه پیشگیری و مبارزه با معتادین متجاهر خواهیم بود، گفت: معتادین متجاهر علاوه بر آنکه به خودشان آسیب می‌زنند و نیازمند کمک و یاری ما هستند، برای تامین نیاز خود به جامعه نیز آسیب وارد می‌کنند و این مسئله اهمیت موضوع را دوچندان می‌کند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ضمن قدردانی از شهرداری گرگان که وظیفه گسترش ظرفیت اردوگاه توسکستان گرگان را بر عهده گرفته است، تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز نگهداری زنان از اقدامات خوب در استان گلستان بود زیرا زنان در تربیت نسل آینده کشور نقش پررنگی دارند.

به گزارش ایسنا؛ اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور همچنین از پروژه در حال ساخت اردوگاه کار درمانی و حرفه‌آموزی معتادان در علی‌آبادکتول که ظرفیت آن ۲ هزار نفر بوده و در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار در حال ساخت است، بازدید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha