• دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402062012638
  • خبرنگار : 71234

فرهنگی: کاهش هزینه‌های تولید و نظارت بر بازار ضرورت دارد

فرهنگی: کاهش هزینه‌های تولید و نظارت بر بازار ضرورت دارد

نماینده تبریز در مجلس افزایش بی‌رویه مالیات مبتنی بر تراکنش‌های بانکی را کار بسیار نادرست و تورم زا خواند.

به گزارش ایسنا، محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی امروز در نطق میان دستور خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در هفته دولت، گفت: رهبری در سخنان اخیرشان ضمن تجلیل و تمجید از اقدامات دولت و تاکید بر بیان خدمات دولت و توصیه به ارتباط بیشتر با نخبگانِ با تجربه تذکر دادند مسئولان در خصوص جلوگیری از تورم و توجه به معیشت مردم تلاش کنند. 

وی یکی از علل اصلی افزایش نرخ تورم را افزایش نقدینگی خواند و گفت: تعیین درآمدهای مشکوک الوصول برای هزینه های قطعی و اجتناب ناپذیر اثر مستقیم بر تورم دارد؛ حذف ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و ضروری و همچنین نهاده‌های مورد نیاز تولید نیز آثار تورمی داشته و باید قبل از آن برای تامین نیازهای عموم مردم و نهاده ها تلاش می شود.

این نماینده مجلس افزایش مالیات مبتنی بر تراکنش‌های بانکی را کار بسیار نادرست و تورم زا خواند و گفت: رشد مالیات با اندازه‌های منطقی اثر تورمی ندارد، اما افزایش هزار درصدی آثار تورمی به جای گذاشته و بر قیمت‌ها اثر می‌گذارد. 

فرهنگی با بیان اینکه مالیات‌های نسنجیده غیر از تورم اثری به دنبال ندارد افزود: با این وضعیت یا باید کسبه و اصناف شغل خود را تعطیل کنند و یا قیمت‌ها را زیاد کنند که معمولا دومی رواج دارد.

به گفته وی کاهش تورم با شعار و سخنرانی امکان‌پذیر نیست و باید اقدامات عملی موثری همچون کاهش هزینه‌های تولید و نظارت بر بازار همراه با اجتناب از عوامل تشدید کننده‌ انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید مانع از پذیرش کارگران ساختمانی جدید توسط بیمه تامین اجتماعی شد، گفت:  به جای بررسی و تحت پوشش قرار دادن کارگران ساختمانی جدید، سهمیه‌هایی برای کاهش تحت پوشش قرار دادن کارگردان ساختمانی تعیین شده است.

نماینده تبریز در مجلس با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه گفت: تامین آب مورد نیاز تنها راه حل است و امیدواریم اقدامات ضروری انجام شود.

فرهنگی با اشاره به برنامه هفتم توسعه گفت: برنامه هفتم توسعه نکات قابل تحملی دارد از جمله آن تبدیل ۱۱۸ ماده لایحه دولت به بیش از ۱۲۱ ماده جدید است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha