• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۰:۴۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402062817009
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر:

دستور رئیس جمهور برای احیای کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج قبل از موعد محقق شد

دستور رئیس جمهور برای احیای کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج قبل از موعد محقق شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر گفت: دستور رئیس جمهور در رابطه با احیای کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج قبل از موعد مقرر اجرایی و محقق شد.

«ابراهیم غلامی» در نشستی با مدیرعامل و مجموعه کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج افزود: به عنوان بنگاه اقتصادی فعالیت می‌کنیم و خروجی این بنگاه باید منجر به سودآوری شود.

وی اظهار کرد: قبل از سفر دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد پیش زمینه های و جلساتی با مسئولان استانی داشته‌ایم که همکاری با سازمان اقتصادی کوثر داشته‌اند تا به صورت ۱۰۰ از ظرفیت موجود استان استفاده کنیم.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر خاطرنشان کرد: پس از دستور رئیس جمهور برای احیای کامل کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج، منابع لازم را تامین کردیم، کارگروه‌های مختلف را تشکیل داده ایم و منابع مورد نیاز سهم سازمان اقتصادی کوثر را از منابع داخلی تامین کرده‌ایم.

غلامی تصریح کرد: خیلی منتظر تخصیص سهم برنامه بودجه و وزارت نفت نمانده‌ایم و برای احیا کامل کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج از محل منابع داخلی کار مطالعاتی را شروع کردیم و از تجربیات و کمک کارخانجات فعال در این حوزه استفاده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: برای احیا کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج طی نشستی با معاون اول رئیس جمهور رئیس بنیاد شهید و مسئولان استانی سهم سازمان اقتصادی کوثر از منابع مالی و سهم دولت برای احیای این واحد صنعتی بزرگ استان مشخص شد که قرار شد ۱۲۰ میلیارد تومان از سوی بنیاد اقتصادی کوثر تامین شود که تامین شد و تخصیص یافت.

دستور رئیس جمهور برای احیای کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج قبل از موعد محقق شد

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر عنوان کرد: مابقی اعتبارات لازم برای احیای کارخانه آرد، گلوکز، نشاسته و دکستروز یاسوج مقرر شد که ۶۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه و ۵۰ می‌آورد تومان از سوی وزارت نفت از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی تامین شود البته ما کار احیای این واحد صنعتی را شروع کرده ایم و منتظر سایر دستگاه‌ها و دولت نمانده‌ایم البته پای کار هستند و آماده همکاری می‌باشند.

غلامی تاکید کرد: نشست‌هایی با مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد خواهیم داشت تا مسئولان استانی نیز دنبال و پیگیری این اعتبارات باشند تا تخصیص این اعتبارات تسریع یابد.

وی اظهار کرد: امیدواریم ماحصل این تخصیص‌ها و پیگیری‌ها اینست که ما بتوانیم مجموعه زنجیره کامل را در کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج را به زودی احیا و راه اندازی کنیم.

مدیرعامل گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر با بیان اینکه کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج در چهار فاز احیا خواهد شد، عنوان کرد: در فاز اول کارخانه آرد با ظرفیت ۱۰۰درصد طرف دو ماه آینده احیا می‌شود، در فاز دوم کارخانه نشاسته و تصفیه خانه، در فاز سوم کارخانه گلوکز و دکستروز و در فاز چهارم کارخانه کنستانتره و خوراک دام طی ۱۸ ماه احیا خواهد شد.

غلامی افزود: دستور رئیس جمهور محترم در رابطه با احیای کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج قبل از موعد مقرر اجرایی و محقق شد. اراده مجموعه دولت برای کمک به مجموعه اقتصادی کوثر، هلدینگ کشاورزی و شرکت کارخانه آرد یاسوج وجود دارد.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: در کنار منابع مالی و حمایت و پیگیرها، مدیریت پیگیر، متخصص و توانمند کارخانه یکی از دغدغه‌های ما در مجموعه کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج است که با حضور مدیر جدید کارها خوب پیگیری می شود و هم سهم این کارخانه در استان افزایش پیدا کرده است که کارخانه طی ۶ ماهه امسال بودجه خود را محقق کرده و وارد سودآوری شد.

همچنین «رضا حسینیان»، مدیرعامل کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج در ادامه گفت: برای اولین بار طی مرداد و شهریورماه امسال خرید گندم در این واحد صنعتی از ۸۰۰ تن که شروع کرده بودیم به دو هزار تن افزایش یافت.

وی افزود: ۱۱۶۵ تن سبوس تولید کرده‌ایم که این میزان ۲۶۲ تن معادل ۱۰ درصد افزایش داشته است. همچنین طی ۵ ماهه امسال ۴۷۰ تن سبوس به شرکتهای هم گروه داده‌ایم.

حسینیان اظهار کرد: ۶۲۰۰تن پارسال فروش آرد داشته‌ایم که این میزان از ابتدای سال جاری تاکنون به ۷۱۰۰ تن رسیده است.

مدیرعامل کارخانه آرد، نشاسته، گلوکز و دکستروز یاسوج تصریح کرد: دنبال و در تلاش هستیم که این واحد صنعتی پابرجا بماند و رشد کند.

به گزارش ایسنا، حسینیان بیان کرد: در خواست داریم که مجموعه اقتصادی کوثر کمک و حمایت کنند چراکه بخشی به تجهیزات، بخشی به تعمیرات و بخشی نیز به نقدینگی نیاز داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha