• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402062917895
  • خبرنگار : 71516

تقلا برای متقاعد کردن هالوی و رئیس موساد جهت امضای «ائتلاف نظامی» بین تل‌آویو و واشنگتن

تقلا برای متقاعد کردن هالوی و رئیس موساد جهت امضای «ائتلاف نظامی» بین تل‌آویو و واشنگتن
هرتزی هالوی

یک گزارش عبری از تلاش‌ها برای قانع کردن رئیس ستاد ارتش و رئیس موساد برای امضای ائتلاف نظامی میان رژیم صهیونیستی و آمریکا خبر داد.

به گزارش ایسنا، سایت عبری زبان «واللا» به نقل از منابع آمریکایی و صهیونیست اعلام کرد، رون درمر، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر با هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش و دیوید بارنیا، رئیس موساد درباره حمایت از طرح ائتلاف نظامی-امنیتی با آمریکا گفت‌وگو کرد. بدون حمایت هالوی و مسؤولان دیگر امنیتی پیشبرد این روند بسیار سخت است.

دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی به ویژه ارتش این رژیم در طول سال‌های گذشته با امضای ائتلاف نظامی با آمریکا مخالفت کرده است، چراکه چنین ائتلافی می‌تواند به آزادی عمل رژیم صهیونیستی برای انجام فعالیت‌های نظامی برنامه‌ریزی شده در خاورمیانه آسیب برساند.

رسانه‌های عبری اعلام کردند که این پرونده در نشست امروز (چهارشنبه) بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در نیویورک مورد بررسی قرار می‌گیرد.

درمر پیشتر طرح ائتلاف نظامی را در مذاکراتش در کاخ سفید با مشاوران بایدن بررسی کرده بود. این طرح به عنوان یک بخش اضافی از معامله عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی مطرح شده است. این علاوه بر ائتلاف نظامی است که عربستان خواهان آن شده است.

در گزارش واللا آمده است: مشاوران بایدن خیلی مشتاق این طرح نبودند و تأکید کردند که مشغول شدن به این طرح در زمان کنونی موجب پیچیده‌تر شدن تماس‌ها با عربستان می‌شود و توجه را از پیشبرد توافق عادی سازی روابط میان تل‌آویو و ریاض برمی‌دارد.

درمر معتقد است که اگر رهبران دستگاه امنیتی نظرشان را تغییر دهند و از این طرح حمایت کنند می‌توان موضع کاخ سفید را نیز تغییر داد.

تال کالمن، رئیس بخش استراتژیک در ریاست ستاد ارتش در هفته‌های اخیر با مسؤولان دولت آمریکا دیدار کرد و درباره طرح ائتلاف نظامی با آن‌ها صحبت کرد. وی گفت: ارتش اسرائیل این طرح را بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha