• شنبه / ۸ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402070804750
  • خبرنگار : 50187

به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سیدحمیدرضا هاشمی؛

نکاتی درباره شخصیت و نحوه شهادت مسئول اطلاعات سپاه سلمان

نکاتی درباره شخصیت و نحوه شهادت مسئول اطلاعات سپاه سلمان

ایسنا/کرمان مدیر گلزار شهدای کرمان گفت: در اغتشاشات سال گذشته(هشتم مهرماه) سیدحمیدرضا متوجه شد تعدادی از مردم در یک داروخانه در زاهدان گیر افتاده‌اند و هر لحظه احتمال دارد تروریست‌ها آنجا را به آتش بکشند لذا خودش را به آنجا رسانده و یکی یکی پرسنل داروخانه را فرستاد بروند تا در امان باشند و آسیب نبینند. در حین نجات مردم بود که در آن غائله، تروریست‌ها با شلیک گلوله او را به شهادت رساندند.

سردارمحمدرضا حسنی سعدی با گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت مسئول اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سیدحمیدرضا هاشمی مهندس کامپیوتر بود و در قرارگاه قدس چهار نفر سهمیه داشتیم و یکی از چهار نفر ایشان بود که جذب سپاه شد.

وی با بیان اینکه حمیدرضا یکی از بهترین‌ها بود، افزود: بعدها قرارگاه قدس مستقر در کرمان به زاهدان منتقل شد زیرا ماموریت اصلی در آنجا بود و شهید هاشمی با خانواده به آنجا رفت و مدتی در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بود و در مقطعی مسئولیت اطلاعات سپاه این استان را به عهده داشت.

حسنی سعدی با اشاره به اینکه پدر شهید هاشمی از خطه شمال کشور و پدر و مادرش فرهنگی هستند، بیان کرد: سیدحمیدرضا بسیار با انگیزه، اهل عبادت و عزاداری و روضه بود و فوق‌العاده به این مسائل اعتقاد داشت.

مدیر گلزار شهدای کرمان گفت: شهید هاشمی با توجه به تحصیلات عالیه، در ماموریت و مسئولیت خود اشراف اطلاعاتی خیلی زیادی در حوزه کاری‌ خود و در سیستان و بلوچستان داشت.

وی افزود: حمیدرضا با اشراف عملیاتی و اطلاعاتی، گروهک‌ها، اشخاص و طوایف را ریشه‌ای می‌شناخت و آنها نیز او را می‌شناختند.

حسنی سعدی با اشاره به آتش زدن بانک انصار زاهدان در چند سال قبل توسط گروهک‌های تروریستی و شهادت چند نفر گفت: در اغتشاشات سال گذشته(هشتم مهرماه) سیدحمیدرضا متوجه شد تعدادی از مردم در یک داروخانه در زاهدان گیر افتاده‌اند و هر لحظه احتمال دارد تروریست‌ها آنجا را به آتش بکشند لذا خودش را به آنجا رسانده و یکی یکی پرسنل داروخانه را فرستاد بروند (چند از نفر از بانوان را خودش به منازلشان رسانده) تا در امان باشند و آسیب نبینند.

وی ادامه داد: در حین نجات مردم بود که دشمن او را دیده زیرا از قبل او را می‌شناخت و در آن غائله او را تحت نظر داشتند و با شلیک گلوله او را به شهادت رساندند.

حسنی سعدی بیان کرد: مزار شهید سیدحمیدرضا هاشمی در گلزار شهدای کرمان است.

به گزارش ایسنا، سردار شهید سیدحمیدرضا هاشمی متولد سال ۱۳۵۷ و اهل کرمان بود که مسئولیت اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان را به عهده داشت و در اغتشاشات سال گذشته، هشتم مهرماه در زاهدان توسط تروریست‌ها به شهادت رسید.

گفتنی است: مراسم نخستین سالگرد شهادت سردارسیدحمیدرضا هاشمی مسئول اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان دوشنبه ۱۰ مهرماه جاری ساعت ۸:۳۰ در حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha