• شنبه / ۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402070804931
  • خبرنگار : 50060

آزادی ۱۱۱ زندانی جرایم غیرعمد در قزوین در ۶ ماه نخست سال جاری

آزادی ۱۱۱ زندانی جرایم غیرعمد در قزوین  در ۶ ماه نخست سال جاری

ایسنا/قزوین رئیس کل دادگستری استان قزوین از آزادی ۱۱۱ زندانی جرایم غیرعمد در ۶ ماه نخست سال جاری در قزوین خبر داد.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، علی شعبانی درخصوص آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، اظهار کرد: بسیاری از زندانیان به دلیل غفلت، ناآگاهی و مسائل اقتصادی، معیشتی و اجتماعی مرتکب جرم و گرفتار زندان شده‌اند و باید خود را در مسیر اصلاح قرار دهند.

وی با بیان اینکه رویکرد دستگاه قضایی استان قزوین بر این است تا از همان روز اول زندانی شدن هر فرد برای آزادی او تلاش کند، افزود: این مهم در شرایطی است که فرد زندانی نیز در مسیر اصلاح قرار گیرد تا دستگاه قضایی بتواند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و نهادهای ارفاقی شرایط آزادی او را فراهم کند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قضایی کشور و تحقق کاهش جمعیت کیفری در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۱۱ نفر از زندانیان مالی جرایم غیرعمد استان آزاد شده و به آغوش گرم خانوده و جامعه بازگشتند.

وی تصریح کرد: مبلغ کل بدهی زندانیان آزاد شده ۵۷۶ میلیارد ریال بوده که ۳۴۳ میلیارد ریال با ثبت اعسار، ۱۱۰ میلیارد ریال با گذشت شکات پرونده، ۵۶ میلیارد ریال پرداخت تسهیلات و ۴۴ میلیارد ریال پرداخت کمک بلاعوض و ۱۹ میلیارد ریال نیز توسط خانواده مددجویان تأمین شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تلاش دستگاه قضایی استان بر فراهم شدن شرایط بازگشت مجدد زندانیان اصلاح شده به جامعه است و قطعاً حمایت‌های قانونی دستگاه قضایی از اینگونه مددجویان صورت می‌گیرد.

شعبانی در پایان خاطر نشان کرد: دیگر زندانیانی که دارای شرایط تعیین شده در قانون باشند می‌توانند از طرح‌های جایگزین حبس از قبیل پابند الکترونیکی و نظام نیمه آزادی استفاده کرده و دوران حبس خود را در کنار خانواده سپری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha