• دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402071006446
  • خبرنگار : 50046

استاندار خراسان شمالی با رئیس جمهور دیدار و گفت و گو کرد

استاندار خراسان شمالی با رئیس جمهور دیدار و گفت و گو کرد

ایسنا/خراسان شمالی جمعی از استانداران، از جمله، استاندار خراسان شمالی عصر روز گذشته (نهم مهر ماه) با رئیس جمهوری دیدار کردند.

استاندار خراسان شمالی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در استان در حوزه های عمرانی، اقتصادی و سیاسی، نیازمندی های استان را برای توسعه برشمرد.

محمدرضا حسین نژاد مهمترین نیازمندی های استان را تشریح و راهکارها و اعتبارات مورد نیاز را در هر زمینه درخواست و مجموع ۱۲ درخواست مهم استان را طی نامه های جداگانه به رئیس جمهوری تقدیم کرد.

وی در این دیدار به تاسیس دو شهرستان "بام و صفی آباد" و "مانه" اشاره کرد و ضمن قدر دانی از توجه دولت به نقاط محروم استان،  دستور رئیس جمهوری را برای کمک در شکل گیری و تکمیل ساختار اداری و استخدامی این شهرستان ها را خواستار شد.

حسین نژاد در این دیدار موضوعاتی همچون ایجاد گذر و بازارچه مرزی، مسایل تقسیمات کشوری در استان، ساماندهی سهمیه آرد و نان، مشکلات معادن استان و پیگیری تعهدات صنایع و شرکت های بزرگ در سفر رییس جمهور به استان را مطرح کرد.

پیگیری پرداخت تسهیلات سفر رییس جمهور، مسائل حوزه آب، راه های روستایی و تامین دارو در استان از دیگر محورهای گفت و گوی استاندار خراسان شمالی با رییس جمهور بود.

استاندار خراسان شمالی به پروژه های ریلی در حال اجرای استان نیز اشاره کرد و از نیازمندی استان به دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در فاز نخست و ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل آن گفت.

وی در تسهیل و توسعه ی سرمایه گذاری نیز ضمن پیشنهاد  کریدور شرق به غرب ، نیازمندی استان به برقراری دو پرواز روزانه از فرودگاه بجنورد را مطرح کرد.

حسین نژاد از رئیس جمهوری درخواست کرد تا در خصوص ایجاد گذر مرزی و بازارچه ی مرزی در استان، که پیش از این تفاهم نامه آن با کشور ترکمنستان امضا شده است، به وزارتخانه ها و سازمانهای مربوطه دستور پیگیری صادر کند.

استاندار، ضمن قدر دانی از صدور مجوز ماده ۲۳‌ انتقال آب از منبع سرانی با اعتبار پنج هزار میلیارد تومان که پیشرفت مقبولی را در اجرای مصوبات سفر ایجاد کرده است، عامل عدم تحقق کامل مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان در تیر ماه سال گذشته را ناترازی نسبت منابع به مصارف بانکهای استان و عدم شفافیت مکانیسم بانک های خصوصی در پرداخت منابع و نبود تسهیلات خواند و برای رفع مشکل و پیشبرد طرح های اقتصادی و تولیدی استان و تامین اعتبار مصوبات سفر ، پیشنهاداتی را ارائه کرد.

معافیت شرکت های تعاونی مرزنشین از ماده ۱۲۳ قانون مالیات های مستقیم، رفع مشکل شرکت سهامی زراعی بهکده رضوی ، بیمه قالیبافان و مشکلات در حوزه ی بازرسی و نظارت و ... از دیگر موضوعاتی بودند که در این دیدار طرح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha