• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402082316931
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

استاندار:

جذب نیروی انسانی سکوی پرشی برای افراد استانهای دیگر در سیستان و بلوچستان شده است

جذب نیروی انسانی سکوی پرشی برای افراد استانهای دیگر در سیستان و بلوچستان شده است

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید مسئولان توجه ویژه‌ای نسبت به نیروهای خود داشته باشند و در استخدام نیروها سعی شود نیروهای جوان، متفکر، خلاق و دارای روحیه جهادی در سازمانها استخدام شوند.

محمد کرمی در نشست امروز سه شنبه (۲۳ آبان) با مسئولان سازمان امور اداری و استخدامی با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در استان اظهار کرد: جذب نیروی انسانی در استان سیستان و بلوچستان باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

کرمی اذعان کرد: جذب نیروی انسانی سکوی پرشی برای افرادی شده که از استانهای دیگر در مناطق مختلف این استان جذب می‌شوند و بعد از مدت کوتاهی می خواهند از این استان منتقل شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از دلایل مهاجرت نیروها به سایر استان‌ها عدم وجود جذابیت برای ماندگاری آنان است، گفت: باید ضوابط خاصی برای نیروهایی که می خواهند در این استان استخدام شوند، وجود داشته باشد.

کرمی مطرح کرد: با توجه به توافقات تجاری و ایجاد بازارچه‌ها مشکلاتی به وجود آمده که لازم است؛ گمرک به صورت ۲۴ ساعته فعالیت کند، ولی متاسفانه نیروی کافی برای انجام آن را ندارد.

استاندار با مخاطب قرار دادن مسئولان امور استخدامی گفت: باید توجه ویژه‌ای به ایجاد بندها و ضوابط خاص برای ماندگاری نیروهای ادارات شود چرا که با تامین نیروی انسانی و اعتبارات مورد نیاز، شاهد توسعه و پیشرفت استان سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

کرمی اظهار داشت: با توجه به وجود نیروهای مازاد در برخی سازمانها شاهد بهره وری کم سازمانها هستیم و باید نیروهای ضعیف سازمانها تعیین تکلیف شوند.

وی تاکید کرد: سازمان امور داری و استخدامی نگاه ویژه ‌ای به محل زندگی و سالهای بازنشستگی کارکنان دولت داشته باشد، اگر توجه نشود؛ شاهد گسترس خانه‌های سالمندان خواهیم بود.

کرمی با تاکید بر اهمیت موضوع آموزش و پرورش بیان داشت: گسترش و فعال کردن شرکت‌های دانش بنیان، پارک ‌های علم و فناوری و مهارت محوری شدن دانشگاه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی به تشکیل کارگروه‌ دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: دانشگاه‌ها محور علم هستند که باید مسائل توسط آنها حل شود و با توجه به جمعیت جوان استان، دانشگاه‌ها ظرفیت خوبی برای استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۰۲:۲۳

تنها نکته ای که ایشون بهش توجه نکردند جذب نیروهای بومی شهرستانی هر منطقه است.متاسفانه به دلایل عجیب وغریبی در بلوچستان از نیروهای بومی شهرستانهای این استان استفاده نمیشه وهمیشه نیروهای فاقد کارایی لازم غیربومی اورده می شوند.روز به روز هم بدتر میشه ویک عده از مسولین با استخدام مردم بومی منطقه به شدت مخالف هستند.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۰۳:۳۴

نیرو ها بومی با مدرک بالا استخدام میشن واسه کارگری و حمالی و یا اصلا استخدام نمیشن و میرت سمت خلاف .اونوقت از روستاهای بیرجند و یزد فله ای نیرو میگیرن واسه کارای دفتری با اینکه اکثرشون بعد از استخدام تازه شروع به درس خواندن وارائه مدرک میکنن..چرا؟

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۱۷:۳۱

بنده ارشد it و متخصص نرم افزار وسخت افزار و بومی چابهار هستم و جویای کار،متاسفانه از نیروهای بومی استفاده نمی شود....

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۱۸:۲۶

سلام. باشه دقیقا موافق فرمایش ایشان هستیم و اگر صحبت وی جنبه ی تبلیغاتی ندارد،،بسم الله ، ظرف یک هفته نیروهای غیر بومی که از طریق آزمونها و روابط وغیره مشخص شوند و نیروهای بومی فعال و توانمند مناطق سیستان و بلوچستان بکار گرفته شوند. اگر انجام دادند که مشخص میشود وجودش رو داشته و حرفش تبدیل به عمل شده، و اگر انجام ندادند مشخص میشود فقط جنبه نمایشی و فرمایشی پوچ داشته است. کار امروز رو هم به فردا نسپارید. منتظر پاسخ شما هستیم؟

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۴ ۱۹:۲۹

نیروهای با استعداد عالی در این استان هستند بعد میخواهند عده ای نیروی ضعیف و کم سواد رو از استان های دیگر استخدام کنند. این یعنی تبعیض و ظلم آشکار بر این مردم مظلوم.

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۰۰:۱۸

اشتباهی اسمش استان سیستان و بلوچستان هست باید اسمش عوض کنند به نام استان خراسان جنوبی کوچک

avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۵ ۱۳:۱۳

سلام و ارادت،چه خبر از اصفهان جناب استاندار؟