• شنبه / ۴ آذر ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402090402624
  • خبرنگار : 50039

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گلستان عنوان کرد:

موافقت با کشت قراردادی گندم در اراضی دیم/ گندم کاران بسته تشویقی می‌گیرند

موافقت با کشت قراردادی گندم در اراضی دیم/ گندم کاران بسته تشویقی می‌گیرند

ایسنا/گلستان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گلستان با بیان اینکه فروش تضمینی گندم به دولت دست دلالان را کوتاه می‌کند، افزود: در سال زراعی جدید، ۲۹۲ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی گلستان به کشت قراردادی گندم اختصاص یافته است.

روح‌الله مهری بعدازظهر شنبه، ۴ آذرماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران به آخرین وضعیت کشت قراردادی گندم اشاره و اظهار کرد: مردم هر روز با مسائل زیرمجموعه آرد و نان در ارتباط هستند و همه تلاش‌های دولت بر این است که برخی اتفاقات نامبارک این حوزه متوقف شده و سامان بگیرد.

وی از موافقت برای آغاز کشت قراردادی در زمین‌های تحت پوشش کشت دیم در سال زراعی پیش رو خبر داد و افزود: امسال علاوه بر «گندم»، دانه‌های روغنی «کلزا، گلرنگ و کاملینا» با کشت قراردادی مورد حمایت دولت قرار می‌گیرد.

موافقت با کشت قراردادی گندم در اراضی دیم/ گندم کاران بسته تشویقی می‌گیرند

ضعف‌های ساختاری اصلاح می‌شود

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گلستان با تأکید بر اینکه اگر مردم گندم خود را به دولت بفروشند، دست دلالان کوتاه می‌شود، ادامه داد: در حال اصلاح ضعف‌های ساختاری هستیم و با تشدید نظارت‌ها، بر افرادی که از سفره مردم دزدی می‌کنند، کوچکترین رحمی را نخواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری ۲۹۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان گلستان به کشت قراردادی گندم اختصاص می‌یابد، خاطرنشان کرد: از این میزان اراضی، ۸۳ هزار هکتار کشت آبی و ۲۰۹ هزار هکتار کشت دیم خواهد بود.

موافقت با کشت قراردادی گندم در اراضی دیم/ گندم کاران بسته تشویقی می‌گیرند

مطالبه تفاوت در گندم تولیدی گلستان به دلیل مرغوبیت به حق است

مهری با بیان اینکه پیش‌تر کشاورز به محض اخذ قراداد با غله و خدمات بازرگانی، باید زمین‌های خود را بیمه و پول آن را پرداخت می‌کرد که با پیگیری‌ها این شرایط برای سال زراعی جاری تغییر یافته است، اضافه کرد: برای حمایت بیشتر از کشاورزان طرحی جدید با سه پاداش انجام می‌شود که پس از تحویل گندم پول بیمه محاسبه، حق بیمه ۲۰ درصد تخفیف یافته و پاداش یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی به ازای تولید در هر تن پرداخت می‌شود.

وی از غیر حضوری شدن بخش اعظمی از کارهای مرتبط با کشت قراردادی خبر داد و تصریح کرد: استان گلستان در سال گذشته رتبه نخست کشور را در کشت قراردادی کسب کرده و بهره‌برداران استان مقدار ۵۵۰ هزار تن گندم تولیدی خود را به رغم مواجه با خشکسالی شدید، به دولت فروختند.

این مقام مسئول اجرای طرح تفاوت قیمت تضمینی گندم گلستان با قیمت تولیدی دیگر مناطق به دلیل مرغوبیت را مطالبه‌ای به حق دانست و افزود: این موضوع در حال پیگیری بوده و تلاش می‌شود تا قیمت گندم تولیدی استان بر اساس مرغوبیت بالاتر از گندم تولیدی دیگر مناطق باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha