• چهارشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402090805514
  • خبرنگار : 71592

الجزایر: اکنون وظیفه داعیان صلح است که از ملت فلسطین حفاظت کنند

الجزایر: اکنون وظیفه داعیان صلح است که از ملت فلسطین حفاظت کنند

رئیس جمهوری الجزایر به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین (29 نوامبر) اعلام کرد، هرگونه معامله مشکوک درباره نابودی مساله فلسطین را رد می‌کند.

به گزارش ایسنا، «عبدالمجید تبون»، رئیس جمهوری الجزایر در پیامی اعلام کرد، روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین در سال جاری با شرایط خاص و دردناک ناشی از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه همزمان شده است و به این مناسبت «الجزایر بار دیگر بر پایبندی خود به حمایت از مبارزه مشروع ملت فلسطین و مساله عادلانه آنها در مسیر پس‌گیری تمامی حقوق غیر قابل تصرف خود مخصوصا حقش در تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس براساس قطعنامه‌های بین‌المللی تاکید می‌کند.»

وی افزود: الجزایر تمامی تلاش‌ها برای نابودی مساله فلسطین را رد می‌کند، خواه از طریق سیاست در عمل انجام شده قرار دادن باشد که اسرائیل با مخدوش کردن هویت مقدسات اسلامی و مسیحی در فلسطین اشغالی به دنبال آن است یا از طریق تغییر بافت جمعیتی با سیاست‌های شهرک سازی یا از طریق تلاش برای نادیده گرفتن حقایق تاریخی و مشروع که طبق تجربه تمامی این تلاش‌ها محکوم به شکست خواهند بود.

به نقل از رای‌الیوم، تبون از موضع جامعه جهانی درباره حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه انتقاد کرد و گفت: جامعه جهانی در متوقف کردن ماشین جنگ جنون آمیز علیه ملتی بی‌گناه شکست خورد و اکنون وظیفه داعیان صلح است که از ملت فلسطین حفاظت کنند و به ظلم تاریخی مسلط بر آنها پایان دهند. باید یک اقدام فوری برای نجات روند صلح انجام شود که تنها با مجبور کردن اسرائیل برای پذیرش قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی، تعهد به احترام به قوانین بین المللی و تقویت دستاوردهای حقوقی و دیپلماتیک ملت فلسطین و افزایش تلاش‌ها برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل امکان پذیر است.

رئیس جمهوری الجزایر گفت: نوار غزه در معرض یک حمله وحشتناک است و هدف نابودی قومی است. اسرائیل که قبلا در خاموش کردن شعله مبارزه در قلب این ملت پایدار شکست خورده است این بار تلاش می‌کند با ارتکاب جنایت‌های شنیع ضد انسانی و جنایت‌های آپارتایدی و نسل‌کشی موجودیت ملت فلسطین را از بین ببرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha