• سه‌شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1402092115024
  • خبرنگار : 71567

دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرد

لغو پذیرش دانشجوی ارشد بدون آزمون در سال آینده

لغو پذیرش دانشجوی ارشد بدون آزمون در سال آینده

پذیرش دانشجو در دوره های کارشناسی ارشد از طریق پذیرش دانشجویان استعدادهای درخشان دانشگاه تربیت مدرس برای سال ۱۴۰۳ لغو شد.

به گزارش ایسنا، معاونت آموزشی دانشگاه تربیت مدرس از عدم پذیرش دانشجو در دوره های کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ از طریق پذیرش دانشجویان استعدادهای درخشان خبر داد.

طبق تاکید دانشگاه تربیت مدرس، این دانشگاه برای سال تحصیلی ۴۰۴-۱۴۰۳ از  طریق آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان (به شیوه عادی و استاد محور) در دوره های کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو نخواهد داشت.

آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد در اجرای سیاست های حمایت و هدایت استعدادهای درخشان مصوب جلسه ۴۱۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بند ۵ بخش ج از ماده ۲ قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب  مجلس شورای اسلامی مبنی بر برنامه ریزی برای شناسایی و حمایت از استعدادهای درخشان و هدایت آنها به سمت الویت های راهبردی کشور در حوزه های مختلف علوم و نیز در اجرای ماده ۶۴ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت از نخبگان علمی کشور و به منظور تسهیل ادامه تحصیل برگزیدگان علمی و تحقق آموزش نیاز محور، این آیین نامه تدوین شده است.

این آیین نامه مشتمل بر یک مقدمه ۱۴ ماده و ۱۱ تبصره در جلسه شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب رسید و جایگزین «آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی ارشد»  و مصوبات مربوط به پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد می شود و برای پذیرش دانشجو از شروع سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ لازم الاجرا اعلام شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۱ ۲۲:۲۱

به نظر من پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد به صورت استعداد درخشان ظلم بزرگی به یک جامعه می باشد،،، دانشجوی استعداد درخشان ارشد دیدم که غلط املایی داشته... متأسفانه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۱۱:۵۴

از لحاظ پایه علمی کسی که چندین رفرنس رو عمیقأ برای آزمون مطالعه کرده قابل قیاس نیست با کسی که صرفا جزوه‌ی اساتید رو خوب خونده، یه مبحثی رو ارائه داده و ... حتی متاسفانه دیدم که با تقلب و چاپلوسی نمره گرفتن و همین افراد استعداد درخشان شدن.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۱۴:۴۶

همیشه که اینجوری نیس همه که با تقلب معدل بالا نمیشن اتفاقا با متقلب هامون همیشه افتاده و مشروطیت آن خود من معدل ۱۹ هستم ولی هیچ وقت تقلب نکردم هیچ وقت

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۲ ۱۳:۰۶

حالا استعدادهای درخشان هم اضافه شد.در مقطع ابتدایی به ضرب کلاس های مختلف یکبار امتحان تیزهوشان میدن و تا دیپلم در مدارس سمپاد با بهترین معلم ها درس میخوانند.بعد هم اینها ۹۰ درصد صندلی های دانشگاه های دولتی را میگیرن. حالا هم که بدون آزمون میرن تا ارشد و دکتری. بیچاره بچه ای که در ابتدایی خانواده اش پول کلاس های آنچنانی نداشته باشه باید تا آخر عمر چوبش را بخوره. یعنی پول نداره اونوقت فقط هم دانشگاه آزاد باید بره.

avatar

ملاک استعداد درخشان بی عدالتی است منتهی آزمون به تنهایی هم ظلم است بنابراین بایستی درصدسهم معدل افزایش یابد البته با لحاظ تفاوت بین نوع دانشگاهها خیلی فرق است بین دانشگاهی که در پایان ترم از یک جزوه سی صفحه ای امتحان گرفته می شود بادانشگاهی که بابت همان واحد درسی سه رفرنس سیصد صفحه ای آنهم آزمون سخت گرفته می شود طرف دردانشگاهی ارشد بانمره بالا گرفته حتی دوکتاب. هم مطالعه نکرده وداشجوی هم در دانشگاه دیگر پیروکچل شده تا توانسته ارشد همان رشته رابگیرد واقعا ظلم است که این دو ازنظر بار علمی یکی محاسبه شوند

avatar

ظرفیت پذیرش دانشجوی ارشد دربعضی از دانشگاهها خصوصا علوم پزشکی کم می باشد لذا پذیرش استعداد از همان دانشگاه ظلم است به دانشجویان دانشگاههای دیگر که تمایل دارند دران دانشگاه تحصیل نمایند زیرا ظرفیت کاسته می شود ملاک معدل ونمره آزمون با عدالت همخوانی بیشتری دارد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۳ ۱۹:۴۷

چند نفر از دوستانم که اصلا درس نمیخوندند تو دوران کرونا با تقلب معدلشون رو افزایش دادن وهمونا دارن ارشد میخونن ما هم باید خودمونو بکشیم کلی کتاب بخونیم تا ارشد یه دانشگاه خوب قبول بشیم اونوقت یه عده هم با تقلب معدل افزایش میدن آخه این انصافه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۲۴ ۲۲:۴۳

عدالت حکم میکند همه در یک آزمون شرکت کنند. منتها لازم است سرعت عمل از ازمون حذف شود و موفقیت ازمون مبتنی بر سرعت عمل نباشد. دانشجویان زیادی را دیدم که بخاطر سرعت عمل کم در جایگاه خود قرار ندارند‌.