• پنجشنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402093021497
  • خبرنگار : 50214

معرفی برگزیدگان بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد

معرفی برگزیدگان بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در یزد

ایسنا/یزد آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در یزد پایتخت قصه و قصه‌گویی ایران با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

این مراسم امروز پنجشنبه سی‌ام آذرماه پس از سه روز رقابت میان بیش از ۶۰ قصه‌گو از کشورهای مختلف جهان عمدتاً از ایران، در سالن دانشکده حضرت رقیه(س) یزد برگزار شد.

در این مراسم برترین‌های قصه‌های نیروی انتظامی و غزه در بخش غیر رقابتی و قصه‌گویان برتر رقابتی در بخش زبان اشاره و قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای و دیگر بخشها معرفی شدند.

هیات داوران، برترین‌های نیروی انتظامی را «فرهاد مرادی» با قصه «معمار و نقاش» از کرمانشاه، «الهام زارعی‌زاده» با قصه «پاسگاه حسن آباد» از کردستان و «عمران سعدی فر» از هرمزگان با اجرای قصه «پلیس مهربان» حائز لوح تقدیر و جایزه نقدی از سوی فرماندهی انتظامی کشور معرفی کردند.

در بخش غیر رقابتی قصه‌های غزه نیز «فاطمه محمودی» از آذربایجان شرقی با قصه «نام پاکن»، «رقیه دشتی» از اردبیل با قصه «ریحانه و گلیم بالا»، همچنین «موسی کاظم» از قم با قصه «غزه» برتر شناخته شدند.

همچنین در بخش زبان اشاره «غزل محمدی نژاد» از استان کرمانشاه جایزه خود را دریافت کرد.

برگزیدگان بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه نیز به این شرح اعلام شد: سما تجا، زهرا زارع خورمیزی، مطهره السادات و آمنه اولیا از یزد، مهدیا مصطفوی از قزوین، زهرا دهستاتی بافقی و نیلوفر زارعین از یزد، مهدی محمدی از فارس، محسن وظیفه پشت کوه از اردبیل، محمدامین ابراهیمیان مقصود از تهران، کیان زارعی گواری از مرکزی، سید بهار حسینی از زنجان.

هیات داوران این دوره جشنواره در بخش آیینی سنتی رده بزرگسالان ضمن تقدیر از «علی اصغر اسفراین»، «حسین کاظمی»  را برگزیده دانست و در رده نوجوانان این بخش نیز «علیرضا متقی« برتر معرفی شد.

در بخش مدرن و کلاسیک رده بزرگسال این دوره از جشنواره نیز «زهرا اکبری نژاد» از استان لرستان و در رده نوجونان «مهیا کمالیان» از استان یزد برگزیده شدند و تندیس بلورین، لوح تقدیر و جایزه نقدی گرفتند.

در بخش لبخند این دوره از جشنواره «زهره باقری» از استان البرز با قصه «طوطی و بقال» به عنوان برتر معرفی شد.

برگزیده بخش قصه‌های سردار سلیمانی، «سیمین محمدعلی پور» از استان آذربایجان شرقی شد.

در بخش بین المللی این دوره از جشنواره نیز «سیده زینب فاطیما» از کشور هندوستان با قصه‌ای با عنوان «برکت» برگزیده این دوره از جشنواره شناخته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha