• شنبه / ۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402100200700
  • خبرنگار : 50034

لایروبی و آزادسازی بیش از ۱۰ کیلومتر از رودخانه‌های همدان

لایروبی و آزادسازی بیش از ۱۰ کیلومتر از رودخانه‌های همدان

ایسنا/همدان مدیر منابع آب شهرستان همدان گفت: در سال‌جاری ۱۰.۵ کیلومتر از رودخانه‌های شهرستان همدان لایروبی و آزادسازی خواهد شد.

 حامد رضازاده اظهار کرد: براساس ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، بستر رودخانه ها جزو مشترکات و در اختیار حکومت جمهوری اسلامی ایران است و عموم مردم حق استفاده از آن را دارند اما متأسفانه افرادی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز اقدام به تصرف در بستر و حریم رودخانه‌ها می‌کنند که علاوه بر نادیده گرفتن این حق موجب ایجاد خسارات مالی و جانی در هنگام بروز سیلاب می‌شوند.

وی افزود: وزارت نیرو برای احیای حقوق عامه و پیشگیری از ایجاد خسارات ناشی از سیلاب، اعیانی‌های موجود در بستر و حریم رودخانه‌ها که مزاحم عبور آب تشخیص داده شوند را باید با دستور دادستان قلع و قم کند که این مهم در حال حاضر در بیشتر رودخانه‌های استان در حال اجراست.

وی با بیان اینکه رودخانه عباس‌آباد همدان نیز از این قضیه مستثنی نیست، افزود: ابتدا با مطالعه و مشخص کردن بستر و حریم رودخانه و اعلان عمومی و پس از رسیدگی به اعتراضات واصله در کمیسیون ماده ۳، خط بستر و حریم رودخانه را قطعی و عملیات آزادسازی را با تأیید شورای حفظ حقوق بیت‌المال آغاز کرده است.

رضازاده افزود: عملیات آزادسازی رودخانه عباس‌آباد از تاریخ سوم آذرماه با تخریب دیوار حیاط یکی از دستگاه‌های دولتی آغاز شده و به‌زودی مرحله اول بازه‌ای از رودخانه به طول بیش از دو کیلومتر که در دست آزادسازی بود، به پایان رسیده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان همدان، وی بیان کرد: تاکنون هشت کیلومتر از رودخانه‌های شهرستان همدان از جمله رودخانه عباس‌آباد، گراچقا، بهرام‌آباد، رباط‌شورین و گچکان‌آبشینه با اعتباری افزون‌بر ۴۵ میلیارد ریال لایروبی و آزادسازی شده است.

مدیر منابع آب شهرستان همدان تصریح کرد: در حال حاضر نیز پروژه لایروبی رودخانه ده‌پیاز به طول ۲.۵ کیلومتر با اعتبار افزون بر هفت میلیارد ریال در حال انجام است که مجموع لایروبی و آزادسازی رودخانه‌های شهرستان همدان به‌زودی به ۱۰.۵ کیلومتر خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha