• یکشنبه / ۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402100301440
  • خبرنگار : 50184

رنج " ویس قرنی" از نبود آب

رنج " ویس قرنی" از نبود آب

ایسنا/کرمانشاه ۱۷ سالی می‌شود که "ویس قرنی" به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری کرمانشاه چشم به راه حضور سرمایه گذاران برای رونق و آبادانی‌اش مانده، اما مشکل تامین آب راه را برای ورود سرمایه گذاران به این نقطه پرجاذبه و چشم نواز گرفته است.

هرچند طی سالهای گذشته بارها مسئولین ارشد استانی روی حل مشکل تامین آب این منطقه تاکید داشته اند، اما هنوز مشکل حل نشده و همین امر سبب شده سرمایه گذاری برای رونق گردشگری در این منطقه شکل نگیرد.

 وحید امیری معاون گردشگری استان در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه ویس قرنی یکی از نقاط پرجاذبه گردشگری کرمانشاه است که می تواند به یک قطب گردشگری تبدیل شود، افزود: وجود یک مقبره مذهبی، چشم انداز بسیار زیبا و چشم نواز و یک سایت اهداف پروازی بی نظیر در آسیا برای رشته پاراگلایدر باعث شده تا بتوان این منطقه را به یک جاذبه مهم گردشگری تبدیل کرد.

معاون گردشگری استان اضافه کرد: در این راستا چندین سال پیش یک سرمایه گذار بخش خصوصی برای اجرای پروژه های گردشگری با محوریت کاشت گیاهان دارویی در این منطقه ورود کرد، اما متاسفانه پس از مدتی با مشکل تامین آب مواجه شد.

وی تصریح کرد: در ادامه با پیگیری های انجام شده مقرر شد شرکت آب منطقه ای به این سرمایه گذار تخصیص آب بدهد و با حفر چاه عمیق مشکل تامین آب آن حل شود، اما از آنجایی که اجرایی شدن این برنامه مستلزم تامین هزینه های زیادی بود، در آن زمان مسکوت ماند و پیشرفتی حاصل نشد.

امیری با بیان اینکه اخیرا یک سرمایه گذار دیگر پای کار آمده عنوان کرد: این سرمایه گذار در تلاش است پروژه های تفریحی، توریستی و اقامتی را روی منطقه ویس قرنی اجرایی کند و برخلاف سرمایه گذار قبلی به میزان تخصیص آب کمتری نیاز دارد.

معاون گردشگری استان با بیان اینکه برای حل مشکل تامین آب ویس قرنی بارها این موضوع در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شده، اضافه کرد: همچنین مکاتبات خود را با آب منطقه ای آغاز کرده ایم تا تخصیص آبی را که به سرمایه گذار قبلی واگذار کرده بودند، به این سرمایه گذار جدید بدهند تا او  بتواند پروژه های خود را در این منطقه اجرایی کند. البته از آنجایی که قرار است آب از پایین دست دشت به بالادست منتقل شود، هزینه‌های بسیاری می خواهد که امیدواریم مشکلی در تامین آن بوجود نیاید. 

امیری در ادامه با  تاکید براینکه میراث فرهنگی برای تبدیل ویس قرنی به منطقه نمونه گردشگری تلاش خواهد کرد، گفت: ما به تکلیف خود در قبال این منطقه عمل می کنیم، اما تبدیل ویس قرنی به یک فرصت گردشگری برای استان نیازمند همکاری سایر دستگاه ها همچون آب منطقه‌ای است.

وی یادآور شد: اگرچه ویس قرنی در حال حاضر منطقه ای بکر و زیبا برای حضور گردشگران است، اما متاسفانه در یکی دو سال اخیر مجوزهایی از سوی برخی از ارگانهای ذیربط برای احداث معدن و جاده سازی در دامنه آن صادر شده که به منظر آن آسیب هایی وارد کرده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۱:۳۷

بسیار جای با صفاییِ حتما برید و دیدن کنید چند استان کورد نشین همگی دیدنی و زیبا هستن کرمانشاه،سنندج و ایلام

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۹:۳۳

ارومیه مهاباد هم زیباست پیرانشهرهم ک عالیه سردشت که مینوازد