• شنبه / ۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402100905759
  • خبرنگار : 50037

ضوابط شهرسازی طرح تفصیلی اسدآباد پس از ۱۸ سال اصلاح شد

ضوابط شهرسازی طرح تفصیلی اسدآباد پس از ۱۸ سال اصلاح شد

ایسنا/همدان سخنگوی شورای اسلامی شهر اسدآباد از اصلاح ضوابط شهرسازی طرح تفصیلی این شهر پس از ۱۸ سال انتظار خبر داد.

حمیدرضا مرادی‌ضمیر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بازنگری طرح جامع و اصلاح ضوابط شهری طرح تفصیلی شهر اسدآباد از ۱۸ سال پیش تاکنون ابلاغ نشده و اسدآباد یکی از شهرهایی است که از ۱۸ سال پیش منتظر ابلاغ بازنگری طرح جامع شهری خود است.

وی افزود: برای اصلاح ضوابط شهرسازی طرح تفصیلی شهر اسدآباد چندین بار در دو سال گذشته جلساتی با استانداری همدان داشته‌ایم.

مرادی‌ضمیر بیان کرد: به‌روز نبودن ضوابط شهرسازی در طرح تفصیلی شهر اسدآباد موجب نارضایتی و مشکلات انبوه‌سازان و کسانی‌که اقدام به ساخت مسکن در این شهر دارند، طی این مدت شده بود و به علت این مشکل ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تخلف در ساخت‌وسازها در این شهر بسیار بود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده به منظور جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز و تأمین مسکن برای اقشار مختلف مردم، اصلاح ضوابط شهرسازی طرح تفصیلی و بازآفرینی بافت فرسوده شهر اسدآباد پس از ۱۸ سال در کمیته فنی تأیید شد و موفق شدیم در کمیسیون ماده ۵ تأییدیه آن را بگیریم.

مرادی‌ضمیر در ادامه در پاسخ به خبرنگار ما در رابطه با علت چرایی طول کشیدن صدور حکم شهردار انتخاب شده اعضای شورای اسلامی این شهر در ۲۳ آبان‌ماه با رأی حداکثری اعضاء توسط استانداری خاطرنشان کرد: در جلسه ۲۴ آبان‌ماه امسال با کسب اکثریت آرای اعضای شورای اسلامی شهر اسدآباد از بین شش گزینه بومی، قاسم‌علی شرکائی رئیس شورای اسلامی شهر اسدآباد به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اسدآباد افزود: با توجه به این انتخاب مکاتبات لازم با مدیر امور شهری و شوراهای استانداری همدان به منظور صدور حکم شهردار اسدآباد انجام گرفت.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های شهردار داشتن پنج سال سابقه مدیریت میانی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر است که در این رابطه شرکایی این شرایط را نداشت و برای همین استانداری این موضوع را به وزارت کشور ارجاع داده تا شورای حل اختلاف شهرداری و دهیاری‌ها با بررسی لازم برای تأیید و یا رد شهردار انتخاب شده توسط اعضای شورای اسلامی این شهر تصمیم بگیرند.

مرادی‌ضمیر اظهار کرد: با توجه به اینکه طی دو سال اخیر در رابطه با انتخاب شهرداران قبل که غیربومی شهرستان بودند، با مشکل مواجه شدیم، این‌بار تصمیم اعضای شورای شهر اسدآباد این شد که یکی از اعضاء که نسبت به بحث اجرایی و مسائل عمرانی دارای تجربه بوده و از مشکلات شهرداری و شورا به خوبی مطلع است و دغدغه مردم را می‌داند، به عنوان شهردار انتخاب شود.

وی با بیان اینکه قاسم‌علی شرکایی برنامه‌های بسیار جامع و قابل‌قبولی را به عنوان گزینه شهردار شدن ارائه داد، گفت: شرکایی متولد سال ۶۱ دارای تحصیلات کارشناسی معماری شهری بوده و دو سال عضو شورا، سه سال مربی اداره فنی‌وحرفه‌ای، دو سال مسئول دفتر مسکن مهر ۵۰۰ واحدی شهر اسدآباد، شش سال مدیرعامل شرکت فنی‌ومهندسی و نیز مدیر کارگاه‌های پروژه‌های مختلف و مشاور در امور پروژه‌های مختلف شهری، راه و ابنیه بوده و اینها را می‌توان از سوابق اجرایی وی برشمرد.

به گزارش ایسنا، طرح تفصیلی، طرحی است که کاربری زمین‌های شهری، مساحت‌ها، سرانه‌ها و تراکم‌های جمعیتی در آن مشخص می‌شود. این طرح در مدیریت کلانشهری برای تخصیص و هدایت ساخت‌وساز و صدور مجوزهای مورد نیاز کاربرد دارد، طرح تفصیلی جزئی از طرح جامع شهری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha