• یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402101006431
  • خبرنگار : 50604

مدیرکل ثبت احوال استان خبر داد

مراوه‌تپه بیشترین ولادت در گلستان را دارد/ نرخ رشد ۱۸.۷ درصدی در مراوه‌تپه

مراوه‌تپه بیشترین ولادت در گلستان را دارد/  نرخ رشد ۱۸.۷ درصدی در مراوه‌تپه

ایسنا/گلستان مدیرکل ثبت احوال استان گلستان از رشد رشد ۴.۶ درصی تولد در گلستان خبر داد و گفت : شهرستان مراوه تپه بیشترین ولادت و کمترین فوتی استان را دارد.

حمیدرضا مطیع  صبح یکشنبه ۱۰ دی‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ هزار و ۱۲۱ واقعه ولادت در گلستان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴.۶ درصد بیشتر است، اظهار کرد: در این مدت  هفت هزار و ۵۳۰ واقعه فوت در گلستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۶ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال ۱۱ هزار و ۲۷۹ واقعه ازدواج در گلستان به ثبت رسید، افزود: امسال واقعه ازدواج در گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۸ درصد کاهش داشت.

 مطیع  با بیان اینکه سه هزار و ۸۶۷ مورد طلاق در ۹ ماهه امسال در گلستان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۳ درصدی همراه بوده است، گفت: تلاش ما پوشش کامل وقایع حیاتی استان است و گلستان در این شاخص در کشور وضعیت خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه در صدور کارت هوشمند ملی ممکن است کمی تأخیر وجود داشته باشد اما همه تلاش ما انجام این خدمت در کوتاه‌ترین زمان است، گفت: واجدین شرایط کارت هوشمند ملی افراد بالای ۱۵ سال هستند و تعداد افراد واجد شرایط دریافت این خدمت در استان، یک میلیون و ۴۹۴ هزار و ۵۷۹ نفر است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان با بیان اینکه مراوه تپه بیشترین آمار تولد را به خود اختصاص داد، ابراز کرد: شهرستان مراوه تپه با نرخ رشد ۱۸.۷ درصد توانست بیشترین آمار تولد در استان گلستان را به خود اختصاص دهد.

مطیع با بیان اینکه شهرستان بندرگز کمترین میزان تولد در استان گلستان را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: شهرستان بندرگز با منفی ۶.۵ درصد کمترین نرخ رشد تولد را در گلستان به خود اختصاص داده است اما درمجموع گلستان در زمینه تولد با رشد ۴.۶ درصدی روند صعودی داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: درخواست صدور کارت هوشمند ملی برای یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۲۷۹ نفر به ثبت رسیده و براساس آن، ۹۹.۵ درصد پوشش کارت ملی برای افراد واجد شرایط در گلستان انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha