• یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402101006908
  • خبرنگار : 50134

رئیس بنیاد ایرانشناسی تاکید کرد

جلوگیری از ترویج فرهنگ غرب با اشاعه فرهنگ ایرانی - اسلامی

جلوگیری از ترویج فرهنگ غرب با اشاعه فرهنگ ایرانی - اسلامی

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس بنیاد ایرانشناسی با اشاره به این‌که کم‌کاری متولیان فرهنگی و از طرفی هجمه گسترده فرهنگ غربی، موجب نفوذ مراسم بیگانه با فرهنگ ایرانی - اسلامی در جامعه شده، یادآور شد: سعی می‌کنیم با ترویج فرهنگ خود و بر حسب داشته‌هایمان مراسم فرهنگی و باستانی خود را پاس داشته و جایگزین فرهنگ غرب کنیم.

محمدحسین رجبی دوانی، ۱۰ دی در سفر به ارومیه و نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن خانه مطبوعات برگزار شد، افزود: دغدغه بنیاد ایرانشناسی، شناساندن هویت ارزشمند ایرانی اسلامی است و هیچ کشوری از نظر ارزش های تمدنی به پای تمدن ایرانی نمی رسد.

وی با اشاره به اینکه بنیاد ایران شناسی در سال ۷۶توسط حسن حبیبی تاسیس شد، تصریح کرد: این بنیاد با علم بر اینکه مراکز فرهنگی بسیاری در کشور داریم فلسفه وجودیش معرفی و ترویج تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران است. 

رجبی اظهار کرد: با توجه به اینکه در دنیا و غرب دانش و رشته ایرانشناسی پدید آمده لذا این بنیاد با هدف تبدیل شدن به مرجعیت دانش ایران شناسی در جهان تاسیس شده است.

رئیس بنیاد ایرانشناسی با اشاره به پدید آمدن آثار و کتب فاخر توسط بنیاد ایرانشناسی از بدو تاسیس تاکنون، خاطر نشان کرد: در مدیریت جدید تلاش این است که ارزشهای بلند تاریخ و فرهنگ ایران را در ۳ دوره ایران باستان، ایران دوره اسلامی و ایران انقلاب اسلامی بررسی و ترویج دهیم.

رجبی ادامه داد: یکی از برنامه های بنیاد ایرانشناسی، نهادینه کردن عشق و تعصب به پرچم توسط جوانان است چرا که برای کشور ما علاوه بر اینکه پرچم تقدس ملی دارد، تقدس دینی هم دارد لذا تلاش می کنیم عشق و تعجب به پرچم در بین جوانان و مردم را شعله ورتر کنیم.

وی ادامه داد: در ۱۹ استان نمایندگی داریم و درصدد هستیم با همکاری وزارت کشور به زودی در سایر استان ها نیز نمایندگی تاسیس کنیم.

ملکی، سرپرست نمایندگی بنیاد ایرانشناسی در آذربایجان غربی نیز در ادامه گفت: بنیاد ایرانشناسی استان، ۲سال بعد از تاسیس این نهاد، تاسیس شده و تاکنون ۱۰۰ پایان نامه در داخل و خارج کشور بصورت مجازی کار شده است. 

وی ادامه داد: بنیاد از تمام وقایع و رخدادهای تاریخی و فرهنگی اتفاق افتاده در استان حمایت می کند.

ملکی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در بنیاد ایرانشناسی استان چندین بانک از اسناد و تصاویر آذربایجان غربی وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha